Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

leand

Aktiv medlem
Hej....
Jag behöver lite hjälp från fotosidan-vänner...Jo det gäller stativfäste till Canon EF 70-200/4L IS USM och orginal anser jag det är för tok dyrt. En gång läste jag annonser - prylar här i fotosidan rätt länge sedan troligen januari 2008 som säljer pirat stativfäste som är lägre pris...Känner ni igen den annonser så kan du vänliga ge mig e mail adress....vore jag tacksam...
//Leffe

Köp från ebay: http://search.ebay.co.uk/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=70-200+tripod+mount

Priset, 7 GBP är svårslaget. Frakten blir dyrare...
Jag köpte ett sådant, fast till en EF 100 macro och är nöjd. Det är väldigt stabilt, passar bra och är gjort i aluminium, dock i ett något annat utförande än original, inte en exakt kopia alltså. Finishen är helt OK, men kanterna kan vara skarpa, dock inte så att man riskerar att göra sig illa på det.
Dessa brukar dyka upp på tradera också, men det är sällan det framgår att det inte är original och priset brukar bli nästintill vad beg. original borde ligga på.

Köprekommendation alltså!

Jag köpte en som var helgjuten och är nöjd med kvaliteten.

Det enda jag inte gillar är att det inte finns något lås till skruven och att den känns några mm för kort.

Det är inte långt mellan läget att man kan rotera objektivet i fästet och att fästet öppnas.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330213104828#ebayphotohosting

Så för mig blir det nog ändå ett original när de nu kommer in på lager.
Finns ju inte någon stans.
Någon som vet något ställe där originalen finns på lager?

ljonsson skrev:
Jag tycker den ser likadan ut som de som säljs för 7£ på ebay!?

Tycker jag också.

Helt onödigt att betala 400:- bara för att en svensk mellanhand ska skicka det härifrån.
Tror jag betalade £11 för mitt inklusive frakt och då kom det hem med posten på 1½ vecka.

ANNONS
Götaplatsens Foto