flutte
Aktiv medlem
Diskussionen i den här tråden angående inköp av 300D i USA fick mig att reagera.
Av någon för mig outgrundlig anledning så har Canon valt att exkludera digitala och videokameror från deras garantiprogram. Till skillnad från övriga kameror och tillbehör måste man skicka in den digitala kameran till inköpslandet, istället för att få den reparerad i bostadslandet om inköpslandet inte ligger i Europa.
När kamerorna kostar 10.000 kronor och ännu mer är det dåligt att inte erbjuda kunderna den servicen att garantiåttagande hanteras lokalt.
Det skulle vara mycket intressant att höra någon från Canon (Patrik tex - du läser ju här) kommentera och förklara varför man vägrar kunden den här servicen för digitala kameror.
Av någon för mig outgrundlig anledning så har Canon valt att exkludera digitala och videokameror från deras garantiprogram. Till skillnad från övriga kameror och tillbehör måste man skicka in den digitala kameran till inköpslandet, istället för att få den reparerad i bostadslandet om inköpslandet inte ligger i Europa.
När kamerorna kostar 10.000 kronor och ännu mer är det dåligt att inte erbjuda kunderna den servicen att garantiåttagande hanteras lokalt.
Det skulle vara mycket intressant att höra någon från Canon (Patrik tex - du läser ju här) kommentera och förklara varför man vägrar kunden den här servicen för digitala kameror.






