Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canonskrivare och cd-skivor

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas Eldred

Aktiv medlem
Hej! Jag har nyligen köpt en Canon Pixma iP4850, som kan skriva direkt på skivan . Suberbra... bara det att jag inte gillar någon av de färdiga designerna - med spiraler eller bilderna huller om buller mm.

Jag designar mina skivor själv och vill följdaktligen att hela den bild jag gjort ska täcka skivan. Min fråga är alltså hur jag ska göra för att skriva ut en skiva med 1st bild som täcker hela skivan?

Mvh,
Jonas

Gör bilden ca 12 x 12 cm.

Tack, men det har jag redan gjort. Jag vet bara inte hur jag ska lyckas skriva ut den på en skiva.

Jag prövade använda programmet som följde med skrivaren, Easy Photo-print ex, men om jag väljer bilden där och sedan cd istället för vanligt- eller fotopapper, så förslår programmet sedan ett antal färdiga designer som jag inte vet hur jag ska komma runt.

Mvh,
Jonas

När du startar Canon Easy-Photo Print Ex, väljer du "Skivetikett". Då startar programmet "CD-LabelPrint, välj "New" i dialogrutan. Välj sedan "Image" i menyfältet, sedan "Image file". Leta sedan fram din bild genom att trycka på "Browse". Tryck på "OK" 2 ggr. Gör sedan ev. storleksjusteringar genom att dra i bildens "handtag", klicka sedan på "Print". Följ instruktionerna på skärmen för att ladda (den printbara) skivan i skrivaren.

När du startar Canon Easy-Photo Print Ex, väljer du "Skivetikett". Då startar programmet "CD-LabelPrint, välj "New" i dialogrutan. Välj sedan "Image" i menyfältet, sedan "Image file". Leta sedan fram din bild genom att trycka på "Browse". Tryck på "OK" 2 ggr. Gör sedan ev. storleksjusteringar genom att dra i bildens "handtag", klicka sedan på "Print". Följ instruktionerna på skärmen för att ladda (den printbara) skivan i skrivaren.

tack för den mycket pedagogiska beskrivningen ;)

Jag har missat att bilden skulle gå att storleksjustera - jag trodde mallarna var fasta. Jag ska kolla upp det du skriver. Det låter som om det borde funka. Tack igen!

Ha en trevlig midsommar

ANNONS
Götaplatsens Foto