Annons

CF-Kort liggande på hårddisk = defekta Filer!

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Dumt, dumt, dumt nog la jag mitt ena CF kort på min bärbara dator (powerbook) mellan hårdisken ich batteriet är placerat. INTE BRA!! När jag skulle ladda ur bilderna blev det error, error, error. Hela mitt CF minne med kanske 50 kort blev förstörda. Dock kunde jag ladda ur de flesta ur kameran, men inte se på dom eftersom photoshop och övriga program säger att dom är "trasiga". kan man laga dom på något vis?

Det finns en hel del program för att rädda filer från minneskort, men jag har själv aldrig använt nåt av dem. De bästa kostar antagligen pengar, men på www.snapfiles.com kanske du kan hitta något gratisprogram som fungerar.

Men du får nog räkna med att det inte går att rädda allt, om det överhuvudtaget går att rädda något.

Jag har filerna på hårdisken. Minneskortet funkar som det ska och innehåller nu nya bilder. Kanske var lite diffus i min post ovan.

laddar hem programmet och ser om det kan hjälpa mig iaf :)

Senast ändrad:
Aah... Efter "error" nummer två slutade jag läsa och började fundera på hur jag kunde hjälpa till :)

Bra att bilderna finns kvar. Själv har jag just blivit av med alla bilder från maj och framåt när windows bestämde sig för att filsystemet fungerade alltför bra... (riktiga män säkerhetskopierar aldrig FÖRE olyckan är framme) ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto