C R
Medlem
Hej!
Ska köpa en beg zoom-optik, Canon 70-200 f/2.8 L IS II USM.
Min fundering, vad kan jag enkelt själv kolla på gluggen för att undvika ev. fallgropar.
Såklart kolla att:
Zoominställning och skärpeinställning löper utan friktion... Kända fel???
Det inte är massa smuts/dammpartiklar inuti - enklast att lysa med ficklampa... eller???
Det inte finns synliga repor på linserna, bakre - främre.
Andra tips från er läsare?
Ska jag ta några olika exponeringar mot viss bakgrund för att kolla efter ev fel/brister. Finns det några på detta objektiv?
Har kollar serinumret, det är inte anmält stulet!
Eftersom det är mycket pengar vill jag undvika att köpa grisen i säcken. Och man har ju inga garantier på ett beg privatköp...
Kommer att ha c:a en timmes disponibel tid för att "kolla upp gluggen på plats".
Tacksam för alla "köpråd" när det gäller zoomobjektiv, i detta fall ett beg. Canon.
Christer
Ska köpa en beg zoom-optik, Canon 70-200 f/2.8 L IS II USM.
Min fundering, vad kan jag enkelt själv kolla på gluggen för att undvika ev. fallgropar.
Såklart kolla att:
Zoominställning och skärpeinställning löper utan friktion... Kända fel???
Det inte är massa smuts/dammpartiklar inuti - enklast att lysa med ficklampa... eller???
Det inte finns synliga repor på linserna, bakre - främre.
Andra tips från er läsare?
Ska jag ta några olika exponeringar mot viss bakgrund för att kolla efter ev fel/brister. Finns det några på detta objektiv?
Har kollar serinumret, det är inte anmält stulet!
Eftersom det är mycket pengar vill jag undvika att köpa grisen i säcken. Och man har ju inga garantier på ett beg privatköp...
Kommer att ha c:a en timmes disponibel tid för att "kolla upp gluggen på plats".
Tacksam för alla "köpråd" när det gäller zoomobjektiv, i detta fall ett beg. Canon.
Christer