Annons

Cider i Canon 300d

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv så matade jag min 300D med grogg i somras, gick ju "så där bra", om jag säger så.
Screwdriver blir segt kan ju berätta!
En del knappar gick segt & blixten hoppade inte upp som den borde ha gjort.

Ja ja, det ordnade sig, jag skickade in den på rengöring & nu går den fortfarande som en klocka!!

Mvh, JT :)

www.racebilder.nu
www.funnyfarm.se
www.mfdecibel.com

Ska du ha en vattentät kamera så är det Nikonos V som gäller, tar bra bilder och tål garanterat hur mycket klantarsle som helst, ja förutom att man inte kan se om man har film i så man öppnar luckan och kollar :)
Dessutom är det riktig hardcore att fota med den, känslan i att uppskatta avståndet och ta kortet är skön.

Själv fick jag ett nytt tangentbord av Logitech på garantin efter att testat vad som händer när man häller cola över det.

martinh skrev:
Själv fick jag ett nytt tangentbord av Logitech på garantin efter att testat vad som händer när man häller cola över det.
Det där är jag alltid lite impad av när jag läser hur andra sabbar tagentbord med Cola eller kaffe.
Skadeglädjen väl enda sanna, och visst mår jag bra av att veta att jag fixar något som inte alla gör;) Har nämligen dränkt mitt tagentbord från apple samt ett ritbord med kaffe. Vände upp och ner på båda och torkade sedan ordentligt. Båda funkar hur bra som helst trots att de fick dela på ett fullt kaffeglas:)

Tack för kameratipset också:)

nej nu tror jag det är dags att vi slutar mata våra kameror , visst är dt våra själsfränder men de är faktist inte levande varelser !

mvh ale

martinh skrev:
Tangentbord har jag lyckats hälla såväl cider, öl, grogg som mjölk på och aldrig fått dom att fungera igen. Som väl är kan man få ett nytt för under hundralappen. Lite dyrare med en Canon 300D är jag rädd.

Olle

Kan nu meddela att jag har öpnnat den och torkat rent med sprit.. samtliga knappar fungerar mycket bättre.

Kameran fungerar fortfarande.. Jag passade även på att rengöra resterande innanmäte vilket var otroligt dammigt..

/David

ANNONS
Götaplatsens Foto