lenelg
Aktiv medlem
Har just installerat ControlMyNikon, främst för repro av gamla diabilder. Jag använder D5200, MicroNikkor 85/3.5, ett gammalt reprostativ samt en liten ljuspanel från Dörr (LP-100). Fungerar klockrent - bättre resultat och betydligt snabbare än att scanna med min gamla Canon 4400-scanner.. Och med sökarbilden på skärmen kan jag finjustera bildutsnitt etc enkelt. Att hitta fokus går bättre än i sökaren, men inte lika bra som jag hoppades på (förmodligen en kombination av live vew-bildens upplösning och kvalitén på mina gamla diabilder..)
Men: Kamerabatterierna tar slut på ett par timmar. Är detta normalt och nåt jag får leva med, när jag är uppkopplad med live view kontinuerligt? Kameran är ny, så jag har inte hunnit känna på hur batterierna står sig vid "normal" fotografering.
Men: Kamerabatterierna tar slut på ett par timmar. Är detta normalt och nåt jag får leva med, när jag är uppkopplad med live view kontinuerligt? Kameran är ny, så jag har inte hunnit känna på hur batterierna står sig vid "normal" fotografering.