Annons

Cr123-a

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
hade tänkt att köpa en plympus e-500 och det står att det följer med 3st CR123-A ej laddningsbara batterier. det är en 2,5 tums stor display så den borde ju dra lite batterikraft så jag tänkte att de här batterierna är små så orkar de med den displayen länge... och om någon har någon erfarenhet av sådana batterier på digitalkameror så skulle jag vara tacksam om jag fick några svar på några frågor...
hur länge räcker dom?
finns det laddningsbara sådana och hur mycket kostar de?

Laddningsbara Cr123 finns nu att köpa på tex Clas Ohlson butikerna, tråkigt nog så går det bara att ladda 1st batteri i taget......Leta på nätet om det finns någon lämpligare laddare som kan ta flera Cr123:eek:r,,,,,,ca pris på uppladdningsbart 123-batteri låg på 129:-/st

Rekommenderar BLM-1 istället för 3xCR123A

Jag skulle också tro att displayen på E-500 drar lite mer ström än på min E-300. Laddningsbara 123'or har tyvärr klen kapacitet. Rekommenderar istället ett laddbart Olympus BLM-1.
Billigast är ett sådant som piratbatteri, men du behöver även en laddare, som t.ex. ZebraMedias laddare KQ-PO med artnr. 40010249 för deras piratbatteri PS-BLM1. En varning dock, vissa av piratbatterierna är av tveksam kvalitet, se referensen till testet. Köp helst UNIROSS, HÄHNEL, ENERGIZER om du är en seriös proffsanvändare. Dustin säljer till bra pris ett LENMAR batteri för E-1/E-300/E-500.

Ref:

ANNONS
Götaplatsens Foto