Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crimson?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Hej!

Har ingen alls erfarenhet av Crimson men vad jag hört och läst så är detta en av de bästa labben enligt många.
Därför undrar jag hur dom är när det gäller svartvita foton?

Har tidigare beställt från fotolabo och varit mycket nöjd just med det svartvita bilderna men nu när jag har så många bilder att beställa (ca 350st) så skulle det vara skönt att ta allt från ett labb.

Har Crimson ngn speciell profil man ska ladda ner?

Finns det någon bra sida man kan läsa hur man callibrerar sin skärm?

Mvh Lina

Hej Lina!
Jag har tidigare framkallat svartvita bilder hos Crimson och är mycket nöjd. Man kan välja att framkalla med svartvit process. Andra lab som jag har framkallat svartvita bilder hos har inte haft den möjligheten och då blir bilderna lite grå-blå-gröna istf svarvita.

Crimson har dock ett lite tunnare papper än andra lab, står man ut med det tycker jag att de funkar bra. Ska du framkalla 350 bilder tycker jag dock att du ska börja framkalla några bilder och se om de blir bra innan den stora beställningen.

mv. Eric

Jag har tidigare framkallat svartvita bilder hos Crimson och är mycket nöjd. Man kan välja att framkalla med svartvit process

Gäller detta när man använder front web express?

ANNONS
Götaplatsens Foto