Annons

Crumpler Pretty Boy 5500 (XXL)

Produkter
(logga in för att koppla)

lussekatten jamar

Aktiv medlem
Hej!
Är i behov av en kameraväska då jag för tillfället lånar en gammal väska. Vad vill jag ha då? Jo, jag har kikat lite på Crumpler Pretty Boy 5500 (XXL). Men funderar på om jag får plats med allt.

Vill få plats med:
* Canon 50d+batterigrepp
* 50mm
* 17-55+motljusskydd
* 12-24+motljusskydd
* Blixt

Helst vill jag få plats med 17-55 monterad.

Crumpler säger att väskan är lämplig för 2 kamerahus, 3-5 linser och tillbehör. Någon som har erfarenhet och tror jag får plats med min utrustning?
 
Det kommer bli väldigt trångt om det ens får plats. Du måste packa utan lins på huset, det är så de får fram hur mycker som får plats. XXL är inte så stor som det låter. Pretty Boy säljs normalt inte i de större storlekarna i Sverige och är för övrigt på väg ut ur sortimentet. En kompis köpte XXXL för en vecka sedan. Hon skulle få i en Canon 400D med batterigrepp, 55-250, 17-55, 60 makro och lite småsaker. Det blev inte mycket plats över. Dina prylar tar mer plats och en mindre väska, så nej!
 
Det kommer bli väldigt trångt om det ens får plats. Du måste packa utan lins på huset, det är så de får fram hur mycker som får plats. XXL är inte så stor som det låter. Pretty Boy säljs normalt inte i de större storlekarna i Sverige och är för övrigt på väg ut ur sortimentet. En kompis köpte XXXL för en vecka sedan. Hon skulle få i en Canon 400D med batterigrepp, 55-250, 17-55, 60 makro och lite småsaker. Det blev inte mycket plats över. Dina prylar tar mer plats och en mindre väska, så nej!

Så om jag köper Crumpler Pretty Boy XXXL borde jag kunna trycka ner allt?
 
ANNONS