Annons

CS3 - Adobe Gamma, vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreasforslund

Ny medlem
Hej,

Någon som hittar Adobe Gamma i CS3? Jag behöver ställa in min skärm, men hittar det inte. Adobe Gamma kanske inte finns med i betan av CS3?

Adobe Gamma fanns väl inte med i CS2 heller? Jag har försökt hitta det på nätet för att min profil har ballat ur totalt men jag hittar inget.

Adobe Gamma brukar bo i kontrollpanelen. Och jo, åtminstone i CS 2 följer den med. CS 3 har jag ingen koll på.

Kolla också i <systemhårddisken>:\Common Files\Adobe\Calibration (eller Delade filer i svenskt windows).

Kan inte hitta den någonstans på burken... vad heter programmet exakt så att jag köra en sökning?

Tack på förhand!

H

Adobe Gamma.cpl som är kontrollpanelen och Adobe Gamma Loader.exe som skall köras vid uppstart.

Hej

jag har samma problem, är det nån några månader efter som har hittat nån lösning.
/Rogge

Har CS3 Design Standard och jag kan inte hitta den heller tyvärr, varken i mapparna eller i kontrollpanelen.

Nej det slutade med att jag hittade någon som hade det och som sedan mailade över det till mig. Det verkar inte finnas i nyare versioner av CS.

Men det löser sig också om man skaffar en kalibrerare. De är inte så dyra nu för tiden och gör en otrolig skildnad.

Hej

Är det nån som kan skicka det till mig? :)
Hinner inte med kalibreringar just nu, får ta det vid ett annat tillfälle.
Skulle kanske kunna installera om cs2 men då händer det väl nåt med cs3.
Konstigt att cs3 installationen tog bort det jag redan installerat innan.
/Rogge
[email protected]

ANNONS
Götaplatsens Foto