Annons

CS3, Engelsk eller Svensk?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag rekommenderar engelska, om man känner att man behärskar språket. Lättare att googla på tips och guider och man slipper "fulöversättningar". Photoshop är nog ändå rätt noga översatt, men själv kör jag helst all min mjukvara på engelska.

Jeg bruker PS på svensk. Den er godt oversatt,men jeg må si meg enig med Conny. Det er nok en fordel å bruke den på engelsk siden man kan finne mange tips&trick på nettet som bare finns på engelsk. Selv skal jeg nå tvinge meg over på engelsk siden jeg ser det som den beste løsningen

Uppdateringar brukar komma fortare för den engelska versionen också. Personligen kör jag allt på engelska om jag har möjlighet att välja.

Tack för svaren. Jag kommer att börja på Moderskeppets högskolekurs i vår. Finns engelsk studentlicns för CS3?

Peter Bro skrev:
Hej!
Skall köpa Photoshop CS3, finns det några fördelar med engelsk variant?

Ja, åtminstone tre jag kan komma ihåg:

1) Den engelska är betydligt billigare; gäller även framtida uppdateringar.

2) Många tips, tutorials m m är skrivna på engelska. Har man då den engelska varianten hittar man direkt i menyer o d utan att fundera på hur de översatts.

3) En del actions o plugins som man kan köpa eller ladda ner gratis fungerar inte på andra än engelska varianten: ett nytt lager i den svenska får t ex namnet "Lager 1" Sen söker plugin-en efter "Layer 1" och felstannar (har hänt mej medan jag hade en svensk variant).

ANNONS
Götaplatsens Foto