Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

"CS5ServiceManager vill få tillgång till nyckelring" - vad är det?

Produkter
(logga in för att koppla)

benganj

Aktiv medlem
När jag öppnar PS CS5 så får jag felmeddelandet:

"Programvaran CS5ServiceManager har ändrats på datorn och vill få tillgång till din nyckelring. Vill du tillåta detta?"

Någon som vet vad det handlar om? Vad har CS5 med nyckelringen att göra?

När jag öppnar PS CS5 så får jag felmeddelandet:

"Programvaran CS5ServiceManager har ändrats på datorn och vill få tillgång till din nyckelring. Vill du tillåta detta?"

Någon som vet vad det handlar om? Vad har CS5 med nyckelringen att göra?

Enligt Adobes support så är det inte någon feature i CS5 som behöver tillgång till nyckelringen. De tror det är operativsystemet som krånglar. Hmm, forskar vidare.

Fick svar på 99.se. Det verkar lugnt.

"CS5ServiceManager hanterar inloggningen till CS Live om jag inte har fel för mig.
Om du t.ex gjort en uppdatering av CS5 komponenter och CS5ServiceManager uppdaterats (eller något som den är beroende av) så frågar den nyckelringen om tillstånd för att få ditt AdobeID och lösen för att automatiskt logga in dig i CS Live.

CS Live är ju bl.a Buzzword, CS Review, Share my screen (Adobe Connect) och lite annat. Bra grejer, värt att titta på.

Du behöver inte vara orolig, det är helt OK att ge CS5ServiceManager tillgång till nyckelringen."

ANNONS
Götaplatsens Foto