Annons

Då var man Canon ägare igen !

Produkter
(logga in för att koppla)
Det här är hela min F1 New LA-utrustning som jag troligen kommer att sälja under våren. Det kommer naturligtvis att göra ont, men jag har just blivit 65+are och med den (fattig) pension jag har kommer jag nog aldrig att skaffa mig ett analogt mörkrum igen...

Bilagor

• canon-f1-alla.jpg
    canon-f1-alla.jpg
    43.7 KB · Visningar: 186
kreatören skrev:
Det här är hela min F1 New LA-utrustning som jag troligen kommer att sälja under våren. Det kommer naturligtvis att göra ont, men jag har just blivit 65+are och med den (fattig) pension jag har kommer jag nog aldrig att skaffa mig ett analogt mörkrum igen...

Försök behåll prylarna om du kan Bernt, det kommer svida ont i själen annars :)

Om du säljer utrustningen, se till att den hamnar hos någon som verkligen uppskattar ptylarna och som kommer vårdar dom ömt.

/kent

Mmmm... en 50-300L. I mina yngre dagar var jag intresserad av skidfotografering, och den gluggen på ett F1-hus var det många av proffsen som körde med då ...

Habegär :)

Mer lycka.....

..."Gissa om jag är lycklig nu"...sa Kent där uppe på toppen.

Ennu en "uppgradering" på gång; från AE-1 till AE-1 Program.
I USA finns dom till små pengar.
Nu fattas bara min 1:a Canon; Canonflex R2000; men den är jättesvår att hitta, tyvärr ( http://www.canon.com/camera-museum/camera/1955-1969/data/1960_frxr2000.html )

Gissa om jag är lycklig nu.......
F-1 och AE-1 uppgraderingar som man inte hadde råd med när man var ung :)

Det blir Whisky-sovpiller i natt oxå...
/Erik J

Senast ändrad:
Re: Mer lycka.....

fujicanon skrev:
..."Gissa om jag är lycklig nu"...sa Kent där uppe på toppen.

Ennu en "uppgradering" på gång; från AE-1 till AE-1 Program.
I USA finns dom till små pengar.
Nu fattas bara min 1:a Canon; Canonflex R2000; men den är jättesvår att hitta, tyvärr ( http://www.canon.com/camera-museum/camera/1955-1969/data/1960_frxr2000.html )

Gissa om jag är lycklig nu.......
F-1 och AE-1 uppgraderingar som man inte hadde råd med när man var ung :)

Det blir Whisky-sovpiller i natt oxå...
/Erik J

Grattis Erik, Canonflexen ser härlig ut, förr eller senare dyker den upp, jag har en känsla att du kommer att hänga på e-bay rätt mycket i framtiden :)

Sjukan har inte gått över på mig på långa vägar ännu, jag snokar runt efter F1 options hela tiden, har en Booster T-Finder på "G", köpte en fokuseringsskiva "A" ny i kartong i går för 1.95 dollar, det är ju som att sno godis från barn :)

Whisky passar faktiskt rätt bra när auktionerna går mot slutet :)

Jag medelar dig om jag hittar en "Mint" Canonflex på e-bay eller någon annanstans.

/kent.

Senast ändrad:
Hehe.....

Min plånbok har inte varit så slank och snygg på många år :)
och jag får en ursäkt för att smutta Single Malt.

Håll ögonen öppna!

Från en galning till en annan../Erik J

Bilagor

• lewseyes.gif
    lewseyes.gif
    13.2 KB · Visningar: 146
En liten bittersweet story.

Min Canonflex köpte jag i Tokyo 1965 för 80.000 Yen. Efter 3 år och 300+ rullar Dias, packade jag ner allt i en stooor låda, tilsammans med mengder av annat (suvenirer, porslin, stereo o mycket som jag inte kommer i håg)
Lådan komm aldrig till Norge; tyvärr. Jag gråter ennu :-(( Det hjälper inte med Whisky heller.......

Det finns en (1) Canonflex på e-Bay...http://cgi.ebay.com/CANON-CANONFLEX...yZ107919QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem det är inte en R2000 tyvärr .............kvelden är ju uung.........men man kann ju inte byte ner sej:-?
mvh Erik J

Re: En liten bittersweet story.

fujicanon skrev:
Min Canonflex köpte jag i Tokyo 1965 för 80.000 Yen. Efter 3 år och 300+ rullar Dias, packade jag ner allt i en stooor låda, tilsammans med mengder av annat (suvenirer, porslin, stereo o mycket som jag inte kommer i håg)
Lådan komm aldrig till Norge; tyvärr. Jag gråter ennu :-(( Det hjälper inte med Whisky heller.......

Det finns en (1) Canonflex på e-Bay...http://cgi.ebay.com/CANON-CANONFLEX...yZ107919QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem det är inte en R2000 tyvärr .............kvelden är ju uung.........men man kann ju inte byte ner sej:-?
mvh Erik J

Du får ha lite tålamod Erik :) Förr eller senare dyker det upp en R200, det är ju lite roligt att jaga också.

Nu har du fått mig att fatta att jag måste hitta min första systemkamera också, en Canon FTb ql :)

/kent

Canon F1 har 10.000 parts ! Snacka om mekaniskt underverk, dagens prokameror är väl mest ett tomt skal med ett "avanserat" kretskort i :)

/kent

Bilagor

• f1parts.jpg
    f1parts.jpg
    67.1 KB · Visningar: 111
Den tiden är historie....

Har du sett parts-manualen på en Normann?
Men det skal sore gutter till at lyfta F-1:an....inga killar som har havt workout på MegaPixlar :)

Hehe... det är roligt att följa den här tråden och jag får väl gratulera herrarna till era kap! :eek:)

ANNONS
Götaplatsens Foto