Annons

Dålig passning på fokusväljarlåset på D80..

Produkter
(logga in för att koppla)

Tokv41

Aktiv medlem
Knappen för fokusväljarlåset har extremt dålig passform på min nyainköpta D80.. Knappen följer absolut inte på något sätt den urfasning som finns i bakstycket..

Ser det lika ut på Era D80? Egentligen ingen som helst viktig fråga men av ren nyfikenhet bara...

Du menar att knappen följer urfasningen hela vägen? Dsv. samma avstånd till samtliga kanter?

Urfasningen är ju i vinkel och min knapp följer inte riktigt samma vinkel... Om någon nu förstår vad jag menar...

Om du menar att knappen inte har exakt samma vinkel som urfasningen så är det så på min kamera också. Fast knappen kärvar inte det minsta utan glider hur fint som helst och absolut inget jag stör mig på.

Du menar att knappen följer urfasningen hela vägen? Dsv. samma avstånd till samtliga kanter?

Urfasningen är ju i vinkel och min knapp följer inte riktigt samma vinkel... Om någon nu förstår vad jag menar...

Jupp den följer urfasningen fint hela vägen, kant till kant och knappen och kanterna ligger mot varandra hela vägen.

Om du menar att knappen inte har exakt samma vinkel som urfasningen så är det så på min kamera också. Fast knappen kärvar inte det minsta utan glider hur fint som helst och absolut inget jag stör mig på.

Inget jag direkt stör mig på heller.. Knappen fungerar som den ska och går smidigt... Blev bara nyfiken på om alla D80 såg lika dana ut eller inte... Ger dock ett litet minus vad det gäller byggkvalitét...

ANNONS
Götaplatsens Foto