johanjajja
Aktiv medlem
Jag bestämde mig för att sälja av en del kamerautrustning av budgetsjäl. En av nedskärningarna var att sälja min d-200 och skaffa en d-80. Tro det eller ej, jag är mer nöjd med bilderna från d-80, bilderna är inte lika brusiga vid hög-iso och dom behåller skärpan betydligt bättre. Till och med handhavandet är minst lika bra. Lägg där till att nef-filerna är bara hälften så stora med d80. Jag vet inte om det är så att bilderna är mer skärpta i från början med d-80, men jag tror inte det då jag provat på alla sätt med C1-LE.
Jag tror att det sitter ett betydligt tunnare anti-alias-filter i d-80 (vilket verkar positivt) - i detta fall.
Jag tror inte att det är positivt för nikon, då dom med så kort intervall släpper två kameror där den billigare kameran är bättre på vissa saker (däribland "upplevd" skärpa/upplösning)
Jag tror att det sitter ett betydligt tunnare anti-alias-filter i d-80 (vilket verkar positivt) - i detta fall.
Jag tror inte att det är positivt för nikon, då dom med så kort intervall släpper två kameror där den billigare kameran är bättre på vissa saker (däribland "upplevd" skärpa/upplösning)