Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D200 vägrar starta

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Min D200 vägrar starta. Den visar ingen information i displayen. Ingenting, absolut nada!

Jag har provat med tre olika nypladdade batterier, med och utan batterigrepp. Jag har också rengjort kontakterna på batterierna och inuti huset med Isopropylalkohol Men ingenting hjälper.

Vad kan ha hänt? Har någon annan på forumet råkat ut för samma sak och vad var i så fall felet?

Senast ändrad:
Minneskortslampan blinkar väl inte heller till antar jag? Kan det vara så att det är själva strömbrytaren som pajat?

Nej, lampan blinkar inte. Allting är stendött. Apropå brytaren så känns lägena distinkta.

Man skulle kunna säga så här " This camera is no more...":)

Det låter ju inte som något svindyrt fel spontant. Dock vet man aldrig. Du får nog lämna in kameran för en dom. Förhoppningsvis byter de strömbrytare eller någon batterikontakt för en billig penning eller på garanti.

ANNONS
Götaplatsens Foto