Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D2X Batteri kyla?

Produkter
(logga in för att koppla)

leffep

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som köpt "piratbatteri" från Zebra Media till D2X och har erfarenhet av att fota i kyla? Mitt lägger av inom en timme i minusgrader. All info. i displayerna försvinner, enbart bakgrundsbelysningen funkar. Originalbatteriet fungerar dock utan problem.
Kanske snålhet av mig att köpa "pirat" när jag ändå lagt 40000:- på en kamera.

/Leif

Själv har jag använt piratbatterin till min D-100.Dom har funkat perfekt också i -20 graders kyla.
Måste nog vara nåt fel på exet du fått!/ Tom

tombac skrev:
Själv har jag använt piratbatterin till min D-100.Dom har funkat perfekt också i -20 graders kyla.
Måste nog vara nåt fel på exet du fått!/ Tom

Jag har också haft Zebras pirat till min förra D100, där funkade det.
Undrar om jag törs köpa ett nytt, eller om jag ska satsa på original?

/Leif

leffep skrev:
Jag har också haft Zebras pirat till min förra D100, där funkade det.
Undrar om jag törs köpa ett nytt, eller om jag ska satsa på original?

/Leif

Maila och hör med dem om du inte kan få returrätt ifall det kärvar då det är kallt. Fan, sånt ska man inte behöva acceptera.

schaki skrev:
Maila och hör med dem om du inte kan få returrätt ifall det kärvar då det är kallt. Fan, sånt ska man inte behöva acceptera.

Jag tror nog att jag har haft det för länge för att få ett nytt. Köpte det i februari, och batterier brukar höra till kategorin förbrukningsmaterial efter en tid. Dessutom finns nog inte kvittot kvar.

/Leif

leffep skrev:
Jag tror nog att jag har haft det för länge för att få ett nytt. Köpte det i februari, och batterier brukar höra till kategorin förbrukningsmaterial efter en tid. Dessutom finns nog inte kvittot kvar.

/Leif

oki, jag syftade iofs på nu när du ska köpa nytt batteri:)

ANNONS
Götaplatsens Foto