Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300, 80-200 f/2,8 vridzoom låser sig

Produkter
(logga in för att koppla)

paulbaumann

Medlem
Hejsan!
Jag har en ny D300 (köpte inte s för jag vill inte ha filmfunktion) med ett Nikon 80-200. Jag fotar väldigt mycke hockey och fotar alltid med "continues" läget. Säg att man följer en spelare och tar ett par bilder, sen stannar autofokusen. den hoppar inte igång förens jag stänger av kameran och sätter på den igen. Vad kan det vara? Använde det objektivet på D200 som jag hade förut och det fungerade det bra, även på D2x. Kan det vara så att det är något som är vajsing med kameran?

Känns tjatigt att behöva skicka in den på justering det första man gör, har haft kameran ett par veckor nu.

Mvh // Paul

contious af

Hejsan!
Jag har en ny D300 (köpte inte s för jag vill inte ha filmfunktion) med ett Nikon 80-200. Jag fotar väldigt mycke hockey och fotar alltid med "continues" läget. Säg att man följer en spelare och tar ett par bilder, sen stannar autofokusen. den hoppar inte igång förens jag stänger av kameran och sätter på den igen. Vad kan det vara? Använde det objektivet på D200 som jag hade förut och det fungerade det bra, även på D2x. Kan det vara så att det är något som är vajsing med kameran?

Känns tjatigt att behöva skicka in den på justering det första man gör, har haft kameran ett par veckor nu.

Mvh // Paul

I autofokusmenyn kan du välja hur lång tid kameran skall vänta med att börja omfokusera i continous-läget, i fyra steg tror jag. Detta för att vissa fotografer vill att kameran skall låsa sig några mikro-sekunder så att kameran inte börjar "omfokusera" - om något hamnar emellan.eller som i ditt fall att kameran skall följa målet hela tiden och omfokusera direky när något hamnar emellan. m.vh //Johan:)

ANNONS
Götaplatsens Foto