Annons

D300 batterigrepp låser knappar

Produkter
(logga in för att koppla)

N i C

Aktiv medlem
Har precis fått min D300 med grepp och har en liten fundering som jag hoppas kunna få hjälp med. Riskerar väl att få ett hårt RTFM men jag har inte hunnit igenom hela manualen än ;)

När jag slår på avtryckaren på greppet verkar vissa knappar sluta fungera. play-knappen för att visa bilder och menyknappen lägger av och bilden visas inte efter exponering trots att den är inställt att göra det. När jag stänger av avtryckaren på greppet funkar allt som vanligt igen. Ska det vara så (och isf varför), är det fel på greppet eller finns det någon inställning att ändra på?

På min fungerar alla reglage med batteripacken på. Kan inte tänka mig att det finns någon inställning som skulle stänga av det. /FW

Så om du har avtryckaren på greppet aktiv och trycker på play-knappen så visas senast tagen bild på skärmen?

*suck*

Bara att skicka tillbaks skiten då och vänta, vänta, vänta på att den ska bli fixad :(

Kolla en gång extra så att du inte tråkar trycka in någon annan knapp samtidigt som du trycker på Play-knappen. Det kan var lätt att komma åt batterigreppets avtryckare av misstag i början.
Själv brukar jag råka trycka på blixtknappen av misstag (den på vänster framsida) ibland när jag trycker på Play.

Om du absolut inte får det att funka så är det antagligen fel på ditt batterigrepp.

nix, inga andra knappar intryckta. Måste vara greppet som krånglar :(

Tack alla för hjälpen!

ANNONS
Götaplatsens Foto