Annons

D300 & blinkande CF-lampa

Produkter
(logga in för att koppla)

Pentapix

Aktiv medlem
Efter att ha laddat mina AA-batt & kört i dom i MB-D10 så såg jag under "Batteri-info" att den högra status-informationen om MB-D10 blinkade av & till. Efter en stund kom info på displayen som vanligt vid nyladdade batt - "100%". Efter 10 bilder försvann så den högra delen av info igen & ingen ström verkade komma från batterigreppet, kameran gick ner på lägre bildhastighet. När jag sedan drog ur batteriinsatsen för att ladda AA-batterierna så blinkade CF-lampan konstant när kameran var avstängd, men slutade när jag startade, & kameran funkade som vanligt utan MB-D10. Nå´n som varit ute för liknande? /// Daniel

Efter att ha laddat mina AA-batt & kört i dom i MB-D10 så såg jag under "Batteri-info" att den högra status-informationen om MB-D10 blinkade av & till. Efter en stund kom info på displayen som vanligt vid nyladdade batt - "100%". Efter 10 bilder försvann så den högra delen av info igen & ingen ström verkade komma från batterigreppet, kameran gick ner på lägre bildhastighet. När jag sedan drog ur batteriinsatsen för att ladda AA-batterierna så blinkade CF-lampan konstant när kameran var avstängd, men slutade när jag startade, & kameran funkade som vanligt utan MB-D10. Nå´n som varit ute för liknande? /// Daniel

Jag kör med samma batteri och på min display står det BP till vä. Har du gjort rätt inställning i menyn.Har du uppgraderat Firmwareversion till 1.03. Fanns tydlingen lite problem innan ang batteri funk om jag inte har fel för mig. Men kolla så att du har gjort rätt i menyn först.
Penna sen d10 och d11.

Jag har valt MB-D10 som första källa & då står det till höger på min kamera. Men Firmware har jag A 1.02 B 1.00. Kanske dags för upgrade då. . . .

Samma problem 2010

Jag har samma problem fast 2 år efter att tråden skrevs. Jag har köpt ett batterigrepp. Jag har firmware 1.10
Det som händer mig är att min lilla display slocknar och kameran går inte igång samtidigt som cf lampan lyser
Vad måste man göra för inställningar? och tar det ett tag innan displayen tänds eller???? HJÄLP!

Jag har samma problem fast 2 år efter att tråden skrevs. Jag har köpt ett batterigrepp. Jag har firmware 1.10
Det som händer mig är att min lilla display slocknar och kameran går inte igång samtidigt som cf lampan lyser
Vad måste man göra för inställningar? och tar det ett tag innan displayen tänds eller???? HJÄLP!

Jag uppgraderade FW till 1.10 & de problemen försvann då. Det jag har märkt på de 2,5 åren jag använt kameran är att vissa ladd-batterier "hoppar ur" & slutar leverera ström, kameran går då över på org.batteriet. Dock kommer de tillbaka om jag drar ur & tillbaka batteridelen i MB-D10. Har aldrig hänt med GP 2700 batterierna som jag för den delen tycker funkar förträffligt med MB-D10.

ANNONS