Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D50 och SB 800

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas D50

Aktiv medlem
SB 800 kan färrstyras från D 50 med hjälp av SU-4 läget har jag märkt. Ngn som kan informera om enkla grundinställningar i kamera och blixt. Portättfoto och ljussätta bakgrund mm har jag tänkt börja öva med.
Hoppas på hjälp.
Thomas

Gå in i menyn på blixten. Ställ den i SU-4 läget. Sedan reagerar den på kamerans blixt. Alla inställningar är ju manuella. Så har du ngn ide på en bra grundinställning på blixt och kamera. Hör gärna av dig.
Thomas

Hoppas du också har märkt att den kan styras lite mer avancerat också genom att gå in i menyn på kameran och ställa in blixtläget till kommandoläge och ha blixten i remoteläge istället för su-4. Då har du full i-ttl-automatik.
Ett tips för hur man lyckas med detta är att titta i instruktionsboken :)

tettimul skrev:
Hoppas du också har märkt att den kan styras lite mer avancerat också genom att gå in i menyn på kameran och ställa in blixtläget till kommandoläge och ha blixten i remoteläge istället för su-4. Då har du full i-ttl-automatik.
Ett tips för hur man lyckas med detta är att titta i instruktionsboken :)
Vad jag har förståt så går det inte med D50:n.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=67613&perpage=15&pagenumber=2

Aha, kan di va så djävliga att de plockat bort den funktionen... Där ser man. Har bara sett D50 på bild så jag antog att det var lika som D70 på den punkten.

ANNONS