Annons

D70 går ej att stänga av??

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Något skumt har hänt med min kamera.
Det går plötsligt inte att stänga av den. Kan ta bilder som vanligt när den står på off.
Tar jag ut batteriet och sätter i det igen när den står på off så startar den ändå.

Vet någon vad som kan ha hänt?

Om det drabbat mig skulle jag omedelbart kontakta Nikons support innan jag gjorde något mer med kameran.

Det är fel på en komponent i kameran, Nikon reparerar det kostnadsfritt så ring dem och skicka in den.

Tack snälla för era svar, var inne i fredags och lämnade in kameran. Dom ringde idag och den är klar att hämta. Allt går på garantin (även fast den har gått ut) som dom sa, det var ett produktionsfel. Snabba puckar, me like!

Hej igen!

Kameran är nu tillbaka. Lite frågor bara.
På följeseden jag fick med stod det följande:
Rengöring/Injustering av off/on knapp. Rengöring av sensor, uppdatering av programvara.

När jag startar programmen ser menyerna helt annorlunda ut, iaf färgmässigt. Har inte hunnit gå igenom allt ännu. Ska det bli såhär?

När jag stänger av kameran står det på display'en: K 1.9
Kan inte minnas att detta fanns där tidigare??

Linis skrev:
Hej igen!

Kameran är nu tillbaka. Lite frågor bara.
På följeseden jag fick med stod det följande:
Rengöring/Injustering av off/on knapp. Rengöring av sensor, uppdatering av programvara.

När jag startar programmen ser menyerna helt annorlunda ut, iaf färgmässigt. Har inte hunnit gå igenom allt ännu. Ska det bli såhär?

När jag stänger av kameran står det på display'en: K 1.9
Kan inte minnas att detta fanns där tidigare??

När man lämnar in kameran för reparation hos Nikon så verkar det som att de alltid rengör sensorn samt att de uppgraderar programmvaran till den senaste versionen.. Vet att i D70:n så blir menyerna lite "färggladare" så det är helt normalt :)

Dock känner jag inte till det där meddelandet i displayen när man stänger av?

fel av mig.. de nyare menyerna är svart/grå

De gamla menyerna
d70_menu03_se.jpg

De nya menyerna
d70_menu07_se.jpg

Det där med K 1.9 kan vara att kvalitén och/eller storleken på bilderna kan blivit ändrad iom uppgraderingen av programvaran till något lägre än vad du haft tidigare vilket gör att du nu kan ta ca 1.9 kilo-bilder innan ditt minneskort är fullt, dvs 1900 i den kvalitén/storleken. Räknaren på antal bilder som det finns plats för på minneskortet kan inte visa fler än 999 utan indikerar fler med ett k om jag minns rätt.

/David

Jo jag vet, men frågan är om det förr syntes när jag stängde av den eller ej. Spelar roll, kameran funkar kanon!

Om du menar om det stod på displayen när kameran var avstängd så: Ja det gjorde det nog. Min d70 är inte uppgraderad och när den är avstängd står det i displayen hur många bilder till jag kan ta.

/David

problem 2. Nu kan jag helt plötsligt inte överför bilder... aggghh!! Vad händer!?
Förr stod det alltid "PC" på displayen när jag satt in kablen, du händer ingenting? Nån som vet?

ANNONS