Annons

D70 hus dog efter error medd.

Produkter
(logga in för att koppla)

Repaterion

Aktiv medlem
Tja ganska precis som topic, jag var och fotade våran sons luciafirande när jag skulle byta optik, när jag satte i gluggen och vred om så kom det upp en massa mystiska tecken i displayen, efter detta dött...

hjälper inte med nytt batteri eller laddning, huset är sedan dec 2004 med knappt 30,000 xponeringar pallar dessa hus inte mer tro?

men som tur var hade jag med mig F3'an =D den lägger fasen inte av i allafall.

Det jag han se var bl.a f:er (brukar stå detta då man vridigt om bländarringen på manuella gluggar, men detta var ju kitgluggen.

Det är kanske inget att gråta över men det stör ju....
Skaffa nytt hus för jag natar att det inte är någon idé att laga....

//Hannes

Tja ganska precis som topic, jag var och fotade våran sons luciafirande när jag skulle byta optik, när jag satte i gluggen och vred om så kom det upp en massa mystiska tecken i displayen, efter detta dött...

hjälper inte med nytt batteri eller laddning, huset är sedan dec 2004 med knappt 30,000 xponeringar pallar dessa hus inte mer tro?

men som tur var hade jag med mig F3'an =D den lägger fasen inte av i allafall.

Det jag han se var bl.a f:er (brukar stå detta då man vridigt om bländarringen på manuella gluggar, men detta var ju kitgluggen.

Det är kanske inget att gråta över men det stör ju....
Skaffa nytt hus för jag natar att det inte är någon idé att laga....

//Hannes

Jag tror att det är ett kopplingsfel mellan kamera och objektiv. Hände mig en gång på en D300. Rengör alla kontakter på både objektivfästet i kameran och på själva objektivet. Kan hjälpa men jag garanterar inget. Lycka till.

tyvärr vara inget för evigt men jag sätter allt jag äger och har på att en d70 snittar det dubbla antalet exponeringar om du frågar runt bland användare, nått blev galet. vad det kan vara sak jag inte gissa på men du ska inte slänga bort kameran för att den gjort 30k exponeringar.

Jag tror att det är ett kopplingsfel mellan kamera och objektiv. Hände mig en gång på en D300. Rengör alla kontakter på både objektivfästet i kameran och på själva objektivet. Kan hjälpa men jag garanterar inget. Lycka till.

Jo vissta kan det varit så men, problemet är ju att huset är helt stendött efter detta, annars kunde det varit ett sett att kolla.

Men det lustiga är att huset drar ström fortfarnade, för när huset "dog" så fanns det spänning på batteriet men i dag var det helt dött....

med andra ord så borde det huset knalla på tills 50-70,000 exp.

Jo vissta kan det varit så men, problemet är ju att huset är helt stendött efter detta, annars kunde det varit ett sett att kolla.

Men det lustiga är att huset drar ström fortfarnade, för när huset "dog" så fanns det spänning på batteriet men i dag var det helt dött....

med andra ord så borde det huset knalla på tills 50-70,000 exp.

Det sätt du beskriver hur felet uppkom får mig att tänka på kopplingsfel. När det hände mig så fortsatte kameran att förbruka ström också. Men det kan ju vara något annat och då är det väl lika bra att lämna in kameran för kontroll. Jag tror inte det beror på att huset skulle ha uppnått ett visst antal exponeringar eller liknande.

ANNONS
Götaplatsens Foto