Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D700 nu eller vänta på efterföljaren
- Trådstartare Splanky
- Start datum
janbeide
Aktiv medlem
D700 nu...
Jag hade samma fundering för ett par veckor sedan. Men jag tänkte, behöver jag den nu? Jag kom fram till att jag gjorde det och därför köpte jag en D700. Vissheten finns ju att det alltid kommer en ny modell som kommer att vara bättre på allt, men det D700 kan idag, det kan den också i morgon. Jag är nöjd med mitt beslut.
Jan
Jag hade samma fundering för ett par veckor sedan. Men jag tänkte, behöver jag den nu? Jag kom fram till att jag gjorde det och därför köpte jag en D700. Vissheten finns ju att det alltid kommer en ny modell som kommer att vara bättre på allt, men det D700 kan idag, det kan den också i morgon. Jag är nöjd med mitt beslut.
Jan
Splanky
Aktiv medlem
Helt rätt tankegång! D700 är bra!
Vad som får mig att fundera är att om jag skall byta upp mig och ha den ett bra tag och det då kommer en ev ersättare inom kort är det då inte lika bra att vänta på den, för jag förmodar att den måste vara förbättrad på några punkter eller hur man nu skall uttrycka det, än D700?
Visst kommer det sen en efterträdare till den också osv, men jag har ingen större panik utan kan vänta.
Frågan är ju då närmast hur länge får jag vänta?
Vad som får mig att fundera är att om jag skall byta upp mig och ha den ett bra tag och det då kommer en ev ersättare inom kort är det då inte lika bra att vänta på den, för jag förmodar att den måste vara förbättrad på några punkter eller hur man nu skall uttrycka det, än D700?
Visst kommer det sen en efterträdare till den också osv, men jag har ingen större panik utan kan vänta.
Frågan är ju då närmast hur länge får jag vänta?
Team Member
Aktiv medlem
Om du inte har nåt skriande behov av en D700 just nu så kan du ju vänta tills den nya kommer ut. Då kommer säkert priset på D700 att rasa...
Kunde jag vänta....? Nix.... blev en D700 i veckan...
Även om det kommer en efterträdare i vår så är D700 fortfarande mer avancerad än vad jag klarar av att utnyttja den.....även om 6 månader...
Även om det kommer en efterträdare i vår så är D700 fortfarande mer avancerad än vad jag klarar av att utnyttja den.....även om 6 månader...
ekcim
Aktiv medlem
Om du inte har nåt skriande behov av en D700 just nu så kan du ju vänta tills den nya kommer ut. Då kommer säkert priset på D700 att rasa...
Du lär defeitivt inte bli besviken så sjukt nice kamera för "ALLA" tillfällen.
iBoat
Aktiv medlem
Kan alltid överväga en begagnad så blir inte värdeminskningen så stor om senare beslutar dig för att köpa uppföljaren när den väl kommer.
Man kan vänta ihjäl sig, men den nuvarande blir inte sämre för att det kommer en ny. Åk å köp!
Splanky
Aktiv medlem
Hehe....
Det är lugnt, vill bara inte göra samma som sist då jag köpte och en betydligt bättre variant dök upp ett par månader senare.
Jag är helt och fullt på det klara över att D700 är ett kanonköp.
Har även kikat på beg D3s men de växer ju inte på trän.
Nåväl, -behövde bara få ventilera mina tankar och få lite input på vägen.
Tackar!
Det är lugnt, vill bara inte göra samma som sist då jag köpte och en betydligt bättre variant dök upp ett par månader senare.
Tackar!
Gården
Aktiv medlem
Hehe....
Tackar!
Jag är ganska säker på Nikon kommer att presentera efterföljaren till D700 i slutet av denna månad eller i början av December.
Hur jag kan vara säker på det ? Jo,för att jag tänker köpa D700 på fotomässan den 27/11
Sådant händer alltid mig ! :-(
Team Member
Aktiv medlem
Jag är ganska säker på Nikon kommer att presentera efterföljaren till D700 i slutet av denna månad eller i början av December.
Hur jag kan vara säker på det ? Jo,för att jag tänker köpa D700 på fotomässan den 27/11
Då frå vi hoppas att du får D700 för ett riktigt lågt kanonpris isf
bigbongo
Aktiv medlem
Se nu till att köp en D700 eller två så att det riktigt säkert kommer en efterföljare snart. Den väntar nämligen jag på. Jag vill ha FX, filmmöjlighet, har inte råd med D3s och kan vänta.
Gården
Aktiv medlem
Då frå vi hoppas att du får D700 för ett riktigt lågt kanonpris isf![]()
Jag hoppas på någon form av "mässpris", kanske tillsammans med något annat roligt.
Gården
Aktiv medlem
Se nu till att köp en D700 eller två så att det riktigt säkert kommer en efterföljare snart. Den väntar nämligen jag på. Jag vill ha FX, filmmöjlighet, har inte råd med D3s och kan vänta.
Nä du ! En får räcka.
Pastamange
Aktiv medlem
Jag är i precis samma sitts. Jag kan vänta - men inte hur länge som helst. Jag har idag en D50 som är uppe i över 40.000 exponeringar (sägs klara 40-50.000) och börjar kännas väl trött, mäter lite fel osv.. Den funkar, men suget efter en ny är grymt stort.
Om jag med säkerhet visste att en uppföljare till D700 kommer i början av nästa år så skulle jag kunna vänta.. men en oviss väntan är det värsta som finns..
Hur går snacket? Är det i februari eller i jul eller när tror ni?
Om jag med säkerhet visste att en uppföljare till D700 kommer i början av nästa år så skulle jag kunna vänta.. men en oviss väntan är det värsta som finns..
Hur går snacket? Är det i februari eller i jul eller när tror ni?
nutte
Aktiv medlem
Har själv en D700 och det är en superbra kamera som är rolig att fota med men kan kanske upplevas lite tung och saknar filmmöjlighet.
Tror knappast det kommer nån ersättare till jul - och det vore ju korkat ur en försäljningssynpunkt eftersom de inte hinner leverera några kameror då och bromsar julförsäljningen av de som finns så februari med leverans i kanske slutet av april är en rimligare gissning..
Nikon själva har sagt att det inte kommer nån D700 ersättare i år.
Tror knappast det kommer nån ersättare till jul - och det vore ju korkat ur en försäljningssynpunkt eftersom de inte hinner leverera några kameror då och bromsar julförsäljningen av de som finns så februari med leverans i kanske slutet av april är en rimligare gissning..
Nikon själva har sagt att det inte kommer nån D700 ersättare i år.
Ursus.se
Medlem
D700
Under Köp/Sälj inkom en D700 2010-11-18Skall jag köpa en D700 nu eller vänta tills nästa år då ersättaren troligen dyker upp?
Splanky
Aktiv medlem
Få se hur länge jag orkar hålla ut 
Skall ha några gluggar också.
Men det vore ju trist å köpa en ny D700 åsså kommer ersättaren två månader efter.
Såå hur länge klarar jag att vänta?
Är jäkligt sugen på en beg D3s också...
Sen kan man också fundera på vad beg-priserna på D700 kommer att hamna på om några månader. Men men.... Tiden får utvisa i vanlig ordning...
Men det vore ju trist å köpa en ny D700 åsså kommer ersättaren två månader efter.
Sen kan man också fundera på vad beg-priserna på D700 kommer att hamna på om några månader. Men men.... Tiden får utvisa i vanlig ordning...
Pastamange
Aktiv medlem
Få se hur länge jag orkar hålla ut
Lite offtopic men vad är största skillnaden mellan en D3 (inte s) och D700? Fotograferna på dagstidningen där jag jobbar skall uppgradera och göra sig av med sina D3