Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 eller inte

Produkter
(logga in för att koppla)

42195

Medlem
Ännu en velepetter...är det fel att satsa på en Nikon D7000? jag är en amatör som behärskar manuella inställningar och vill utvecklas lite mer.
Jag vill gärna utnyttja videodelen någon gång oxså. Den ska ju inte vara så jättebra på 7000:an.

Tycker nog att FX är lite för dyrt ännu + jag har redan flera bra DX-gluggar.

Kul å höra några synpunkter

Ännu en velepetter...är det fel att satsa på en Nikon D7000? jag är en amatör som behärskar manuella inställningar och vill utvecklas lite mer.
Jag vill gärna utnyttja videodelen någon gång oxså. Den ska ju inte vara så jättebra på 7000:an.

Tycker nog att FX är lite för dyrt ännu + jag har redan flera bra DX-gluggar.

Kul å höra några synpunkter

Hej,

Jag hakar på frågan trots att jag nu haft min D7000 i snart två år. Trivs utmärkt med den och äger några gluggar i DX. Fotar i studio och landskap och jag är i stort behov av ett riktigt bra vidvinkelobjektiv och undrar hur länge D7000 och DX kommer räcka om intresset tilltar och man fotar mer och mer. Känns ju fel att köpa allt dyrare DX-gluggar om man snart "behöver" gå upp på fullformat? Eller hur bör man tänka?

Mvh,

Johannes

ANNONS
Götaplatsens Foto