Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 fokus

Produkter
(logga in för att koppla)

DanielHedberg

Aktiv medlem
Hej!

Har köpt en D7000 precis, hade en D90 före. Men jag hittar inte vart jag ställer in så jag kan välja en fokus punkt själv, inte att fokusera manuellt och välja, utan att välja punkten själv och den fokuserar automatisk. Vart ställer jag in de?

Tack i förhand! :)

Där har du den. Tryck in knappen i mitten och scrolla på det bakre hjulet för att ändra mellan AF-A/S/C eller skruva på det främre hjulet för att ändra fokusområde. Vrid "spaken" för att stänga av autofokus.
Nått mer du undrar om din D7000? Bara fråga på. /Hannes

Senast ändrad:
Om jag fattat rätt, så tryck på fokusväljaren som sitter på vänstersidan vid ojektivet och skruva på primärkommandoratten

Kolla så att du har ett objektiv med autofokus. Kolla sedan så att autofokus är på på objektivet. Vrid spaken på din D7000 till AF och då borde autofokus vara på. (Jag har ändrat mitt gamla inlägg lite)

Slå på kameran klicka en gång på info knappen på baksidan, du kan du följa hur Fokus punkten flyttas
nar du klickar runt på det runda hjulets kanter (runt ok knappen)

ANNONS
Götaplatsens Foto