Annons

D90 och dioptrijustering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Clevinger

Aktiv medlem
Jag är närsynt (-4,25) och sökarens dioptrijustering räcker inte till. Tydligen ska det finnas en sökarlins för dipoptrijustering som går till -5 (DK-20C). Fast jag hittar inte någon butik som har den i lager.

Någon som använder DK-20C och kan berätta om det funkar bra? Även tips om var man kan få tag i den vore kanon.

Alternativen är ju glasögon (vilket jag tycker är lite obekvämt när jag tittar i sökaren) eller linser (vilket känns lite meckigt eftersom jag normalt sett inte använder linser),

Kamerans diopterjustering räcker ganska precis för mig, så jag har ingen erfarenhet av extra justering. Men de går bl.a att hitta på ebay: http://tinyurl.com/33y5tpe

Jag har inte gjort någon nogrannare eftersökning, de kan mycket väl gå att finna i sverige också.

Just på D90 vet jag inte, men jag har sälktingar/vänner som använt försättslinser till Nikon innan - och varit nöjda.

Ang. var man hittar dem:
Prova ringa Nikon Sverige och fråga vart de leverar dem? De borde ju veta vilka butiker/handlare som för produkten?

Annars är det väl E-bay/Hongkong som gäller. Lycka till!

verkar som det finns på cyberphoto men är beställnings vara, själv så använder jag glasögon ^^

ANNONS
Götaplatsens Foto