Annons

Dagens bästa naturbild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick besök av UPS på eftermiddagen så det blev en liten fotorunda i kväll för att testa nya optiken.

Här en pippi vid slussen, Åkersberga.
 

Bilagor

  • dsc_0035.jpeg.jpg
    dsc_0035.jpeg.jpg
    76.3 KB · Visningar: 536
Hittade det här svanbot efter ett tips från en annan bybo. Fick en rätt mysig stund innan det blev för mörkt :eek:)

/Micke
 

Bilagor

  • sångsvan.jpg
    sångsvan.jpg
    79 KB · Visningar: 523
ulricahdesign skrev:
Min bästa för ikväll.. och se.. jag fick tid över till att fota... passade på att följa med sambon när han skulle installera lite rör-grejer i en sommarstuga.. som låg alldeles vid en liten sjö :)

Canon EOS 30D, 18-55/ 3.5-5.6, Avtonat gråfilter

Ha en jättefin helg!

Fantastisk bild! Vad använder du för gråfilter förresten? Har funderat på att skaffa mig ett men jag vet inte riktigt vad man bör satsa på.
 
ulricahdesign skrev:
Min bästa för ikväll.. och se.. jag fick tid över till att fota... passade på att följa med sambon när han skulle installera lite rör-grejer i en sommarstuga.. som låg alldeles vid en liten sjö :)

Canon EOS 30D, 18-55/ 3.5-5.6, Avtonat gråfilter

Ha en jättefin helg!

Ja, du ser det går alltid att hitta några bra motiv bara man har kameran med sej. Eller också hoppar man på tåget som Eva erbjöd i ett tigare inlägg... Förresten det skulle inte jag heller ha någe imot det skulle vara skönt att komma hemmifrån ett tag!!! Ha en riktigt fin helg du också själv ska jag jobba hela helgen Mvh Kjelle
 
Skogsstjärna fotograferad igår kväll, fick kämpa lite med vinden 1/15 sek bl 11
 

Bilagor

  • 060608_14.jpg
    060608_14.jpg
    27.6 KB · Visningar: 477
PeBro skrev:

Ett litet förtydligande, bilden visas obeskuren, justering av färgtemperatur, kurvor, kontrast, skärpning, ton, mättnad etc är ok.

Mvh / Peter [/B]


Ber om ursäkt! Min pippi från igår var ordentligt croppad. Beror nog främst på att 95% av allt upplagt är beskuret ;)

Här är ett rådjur i två upplagor.

Hela bilden samt croppad.

Optik: 70-200. Smedby, Åkersberga
 

Bilagor

  • dsc_0084.jpg
    dsc_0084.jpg
    62.6 KB · Visningar: 696
Tack för inspirerande bilder! Ni är väldigt duktiga! Jag ser också att vissa skriver vilken optik ni använder! fortsätt gärna med det för det är så intresant.

//Palle
 
Tidig morgon

aj vad det kliar, kan det vara myggorna.
Obj. Canon 300 2,8 IS tid 100 sek bl 6,3
klockan 04.57 bilden obeskuren
 

Bilagor

  • a.jpg
    a.jpg
    48 KB · Visningar: 638
stefan.jarl skrev:
Fantastisk bild! Vad använder du för gråfilter förresten? Har funderat på att skaffa mig ett men jag vet inte riktigt vad man bör satsa på.

Tack för komplimangen :)

Jag använder mig av Cokins P121. Finns på Scandinavian Photo för inte alls så stora pengar om man ser till resultatet!

Lycka till.. jag lovar, du blir inte missnöjd om du satsar på detta filter!
 
Ramstacity skrev:
Ja, du ser det går alltid att hitta några bra motiv bara man har kameran med sej. Eller också hoppar man på tåget som Eva erbjöd i ett tigare inlägg... Förresten det skulle inte jag heller ha någe imot det skulle vara skönt att komma hemmifrån ett tag!!! Ha en riktigt fin helg du också själv ska jag jobba hela helgen Mvh Kjelle

Usch då.. jobba!!
Idag har jag varit helt ledig.. men inte tagit i kameran ändå.. det gjorde jag igår, idag har jag legat i solen och tjattrat med grannfrun :))

Tåget ner till Eva låter mycket mycket intressant.. vem vet.. kanske blir det en tripp neråt någon gång under sommaren :)
 
harkrankar i motljus
den ena hänger med i vinden som blåser
 

Bilagor

  • harkrankar.jpg
    harkrankar.jpg
    42.4 KB · Visningar: 515
Dagens bästa för min del, höll nästan på att trampa på stackarn när jag var på väg till ett annat motiv. Tagen med en 20D och 300/4 IS

/Micke
 

Bilagor

  • starunge_liten.jpg
    starunge_liten.jpg
    63 KB · Visningar: 495
Det här är nog det bästa jag kan visa från idag.

70-200 + 1,7x (435mm)
 

Bilagor

  • dsc_0031.jpeg.jpg
    dsc_0031.jpeg.jpg
    71.8 KB · Visningar: 492
På vägen hem från Sandviken så stannade jag till på Närkeslätten och tog en bild på vår landskapsblomma i brist på orkidéer :0))
 

Bilagor

  • dagens.jpg
    dagens.jpg
    13.6 KB · Visningar: 490
ANNONS