Annons

Dags att avliva <officiell>-trådarna?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Nu har de bägge trådarna om D3 och D300 växt till 120 resp 150 sidor, och kan knappast anses fylla det syfte de en gång hade. I stället har de blivit ett slags underavdelningen till "Nikonkameror", fast utan bekvämligheten att se vad som diskuteras.

Kan inte ni som vill diskutera D3 och D300 göra det i mer specifikt rubricerade trådar i stället? Alla inlägg handlar väl inte om att just ni väntar på 37:e plats och har gjort så sedan i augusti? Jag måste dock erkänna att jag inte läst inläggen, det bär emot med över hundra sidor...

Per.

Bra!

Jag håller med till 110%. Att ha långa generella trådar är av ondo på ett forum som fotosidan. Det är helt hopplöst att i efterhand söka i dem.

Som spekulationstrådare innan en kamera släpps kan de möjligen ha sitt värde men när kameran väl är på marknaden är det mycket bättre om varje enskild frgåa behandlas i sin egen tråd.

Detta inlägg ligger ju under Nikonkameror men det är lika illa på Canon sidan.

Jag skulle vilja gå så långt som att föreslå att forumvärldarna stänger dessa trådar så vi kan återgå till den normala forumförfarandet - ett ämne - en tråd.

Mvh
Anders

Instämmer till fullo !

Det har ju utvecklats till sida upp och sida ner till ett evigt ältande om olika brusnivåer.
Då är det väl bättre med en tråd som bara handlar om bruset (inte buset) :)

Jag har alltid undrat över namnet "Officiell ...", och tänkt att det var något som Fotosidans ledning initierade, men så är det väl inte?

Jo, vi la till det eftersom det vanligtvis kommer väldigt många lika trådar när en ny modell släpps, och för att hålla ihop det så körde vi en "officiell" tråd. Vilket funkat riktigt bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto