Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagsprojekt fotoblogg (we shot ourselves today)

Produkter
(logga in för att koppla)

MMarklund

Medlem
Jag och mina två kamrater har fått en idé som vi börjat utföra sen i tisdags. Konceptet går ut på att ta en bild som beskriver sin dag, och själv vara med på bilden. Jag och Carl började i tisdags medan Malin hoppade in i projektet idag.

Man ska synas på bilden genom t.ex. en reflektion, en skugga, ett par glasögon eller liknande föremål som symboliserar en själv, en kroppsdel - eller varför inte hela kroppen? Bara man syns på något sätt, och beskriver dagen.

Om man mot förmodan inte har tillgång till dator för att ladda upp, så får man lov att ladda upp bilden när det är möjligt. Så länge man tar en bild om dagen så är det okej.

Projektet kommer nog vara väldigt jobbigt med tanke på att man måste ha tillgång till en kamera varje dag, men det kommer bli kul!

Följ oss gärna eller kika in någon gång:
http://weshotourselvestoday.blogspot.com/

Ni som vill lämna feedback här får gärna göra det!

vet inte om jag missar den artistiska delen i det hela, jag tycker alla bilderna ser ut som självporträtt nästan, och inte säger särskilt mycket om hur eran dag har varit, förutom något enstaka foto. Dock mycket vackra bilder =) speciellt den med trappan som malin tagit.

Älskar den med katten o tjejen. För mig handlar den om att söka tröst hos någon som snarare vill göra en illa. Katten ser ju så elak ut.

vet inte om jag missar den artistiska delen i det hela, jag tycker alla bilderna ser ut som självporträtt nästan, och inte säger särskilt mycket om hur eran dag har varit, förutom något enstaka foto. Dock mycket vackra bilder =) speciellt den med trappan som malin tagit.
Glömde även skriva med att man kan beskriva känslor man haft under dagen, mitt fel. Dock beskriver varenda bild jag laddat upp mina dagar faktiskt, men sen är det ju upp till andra att tolka. Det är meningen att det ska vara en typ av självporträtt, som det både står på bloggen och i mitt inlägg. Malin tackar.

ANNONS
Götaplatsens Foto