Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dammpartiklar och 1D Mk IV

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Jag har råkat ut för envist damm på framförallt mattskivan. Trots stor försiktighet vid objektivbyte.
Som en annan användare uttryckte det - Nästan så att man skulle tro att mattskivan är statiskt laddad... ;-)
Jag använder detta hus på samma sätt som mina andra och i samma miljö. Inget som jag har haft några större problem med tidigare.
Någon här som upplevt samma sak.
Läste på annat forum att fler frågat om samma sak

Jag håller med. Mattskrivan på de två kameror som jag använt har snabbt blivit ovanligt smutsiga. Men det är ju bara att blåsa av.

ja, jo... men detta var väldans "envist damm". Det hjälpte bara delvis med att blåsa.
Hade varit bättre om man haft något att suga upp dammet med istället. Ibland får man känslan av att man bara blåser runt dammet i huset och sen kommer samma förbannade dammpartikel tillbaka igen

Bilagor

• hm.gif
    hm.gif
    5.3 KB · Visningar: 168
Senast ändrad:
Har du vägarna förbi en auktoriserad CPS-verkstad kan du säkert gnälla till dig gratis rengöring.

Redan fixat! Intervision (Malmö) hanterar ärendet nu i veckan med sedvanlig hög service :)
Och det behövdes absolut inget gnäll.

ANNONS
Götaplatsens Foto