Annons

De bästa fotografiska böckerna, gallerierna, tidningarna, bloggarna?

Produkter
(logga in för att koppla)

herrAuber

Avslutat medlemskap
Hej fotovänner!

Jag praktiserar i dagsläget för en kommunikationsbyrå som ger ut flertalet tidsskrifter. I vår kommande upplaga av Corporate_Intelligence skriver vi djupgående artikel om stillbildsfotografiets roll och betydelse (samt dess ökande popularitet).

I artikeln vill vi presentera flera "Top 10" eller liknande fotografirelaterade listor. Tankarna jag har nu som vore intressant är:


  • Världens bästa fotogallerier och -muséer
    De tio bästa fotoinvesteringarna (up'n'comers)
    De tio dyraste svenska fotograferna
    Världens bästa fototidningar
    Världens bästa fotoböcker

Personerna som tänkts intervjuas i artikeln är följande:
Lars Hall, Bruno Ehrs, Hasse Persson, Per Broman, Leif Wigh samt Lena Nytén.

Jag hoppas med denna tråd kunna inspirera till diskussion om vilka ni ser som auktoritärerna i stillbildsfotografi. Självklart är det hela vääldigt subjektivt, men egentligen är alla tips, kommentarer och råd varmt välkomna. Vänligen ha i åtanke att jag är fullkomlig novis på området.

Det jag framförallt vill ha tips på är inspiration till de olika listorna. Antingen era egna bidrag av top10 eller hänvisningar till andra säkra källor

Oerhört tacksam för svar!

Vänliga hälsningar,
Rickard Waldenström
[email protected]
 
Ingen?

Mina vänner!
Det är alltså närmare 150 fotointresserade personer som läst tråden men inte gjort sig besvär med att ens nämna sin favoritsajt, tidskrift eller fotografibok.

Vänligen kasta ur er någonting så får vi igång en diskussion. Jag provar:
Vad tycker ni om Cindy Shermans Untitled #96 (1981) som för ett par veckor sedan såldes som det dyraste fotografiet genom tiderna ($USD 3,890,500)?

Ciao!
 
ANNONS