Annons

Defekt bildsökfunktion?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mumiemonstret

Aktiv medlem
I jakten på en gammal Fotosidanbild som etsat sig fast provade jag att i bildsökforulärets rubriksökfält skriva in "när du rör vid mig glöder jag" som jag tror är den sökta bildens titel. Men oavsett om jag avgränsade strängen med citattecken eller inte så fick jag svaret "OBS! Du måste fylla i fler sökfält, denna fråga hämtar för många bilder".

Jag vet inget mer om bilden än titeln, så jag kan inte avgränsa sökningen ytterligare. Och jag är mycket tveksam till att det verkligen dräller av bilder med exakt den titeln på Fotosidan, jag lutar mer åt att det är något fel på sökfunktionen.
 
Jag tror du måste nog fylla i två olika fält. Tex ålder eller om bilden hade någon kommentar.
 
Jag tror du måste nog fylla i två olika fält. Tex ålder eller om bilden hade någon kommentar.

Ja, det stämmer, väljer jag "minst tre kommentarer" så får jag träffar även med det bredare sökbegreppet "glöder". Men att kryssa i rutan "Vanlig bildtyp" räcker inte, då påstår den att det blir för många träffar.

Hur som helst är det ju ett luddigt uttryckt felmeddelande, "Välj minst trvå sökkriterier" vore lämpligare. Men man kan fråga sig varför det ska behövas när man uppenbart har avgränsat sökningen tillräckligt genom ett enda kriterium.

Tack för tipset hur som helst!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS