Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

"Det gick ej att utföra minnesåtgärd"

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Har installerat Photoshop CS på min dator, men när jag skall starta programmet så kommer det upp felmeddelande "Det gick inte att utföra minnesåtgärd bla bla bla" och sedan refererar den till en jävla massa siffror som inte säger mig något. Har testat att formatera om och återinstallera XP och sedan på med PS igen, men det blir bara samma sak. Försökte även att installera Photoshop 5.5 men samma sak där.

Någon som har några förslag?

Jag har dynamit kvar sedan lumpen som en sista åtgärd :)

/ NIKLAS

"Skåningen" skrev:
Har installerat Photoshop CS på min dator, men när jag skall starta programmet så kommer det upp felmeddelande "Det gick inte att utföra minnesåtgärd bla bla bla" och sedan refererar den till en jävla massa siffror som inte säger mig något. Har testat att formatera om och återinstallera XP och sedan på med PS igen, men det blir bara samma sak. Försökte även att installera Photoshop 5.5 men samma sak där.

Någon som har några förslag?

Jag har dynamit kvar sedan lumpen som en sista åtgärd :)

/ NIKLAS

Om du har installerat om allt och du ändå får samma fel skulle det kunna vara en minneskrets som är defekt eller inte sitter riktigt rätt. Prova att plugga i en i taget, eller helt enkelt lossa och sätt dit igen.

Jag förutsätter att alla drivrutiner är rätt installerade, inga konflikter i devicemanager?

Annars får det väl bli dynamiten.

Dynamiten apterade jag, och skulle precis tända på ,när min gode vän Michael, som är känd för att aldrig ge sig när det gäller "tvekampen" mellan dator vs människa.

Han fick den (datorn, inte dynamiten) hemkörd till sig och nu 24 timmar senare så funkar datorn. Det visade sig att det var den ena av de 2 strömkablarna från nätagregatet som inte var korrekt. Strömförsörjningen var inte jämn och därför strulade datorn. Han flyttade om den ena kabeln och VIPS så funkar den igen.

Lite synd dock för det had varit en kul bild att publicera på fotosidan, utav en dator som sprängs :)

Hej Hopp !!

NIKLAS
www.niklaswibom.com

ANNONS
Götaplatsens Foto