Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Detta väntande...

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Varför måste man vänta i 24 timmar innan man lägger en bild i ytterligare en pool? Om bilden passar i flera pooler så kan man väl lika gärna lägga den i de som passar direkt? Den kommer ändå att "störa" genom att ligga parallellt i flera pooler när jag väntat till imorgon.

Att man måste vänta 4 dagar mellan uppladdning av bilder som icke betalande medlem förstår jag inte heller. Det räcker väl med att platsen är begränsad till 10 bilder. Det är väl inte direkt ont om utrymme på servern?

Anledningen till att jag inte är betalande medlem är inte dessa småsaker, utan snarast att det fortfarande är samma bildstorlek som gäller. Det känns inte som att man vinner nåt på att betala liksom.
Hur det är med poolspammandet när man betalar vet jag ju inte heller förresten. Det kanske är samma då?

Du kan ju ladda upp fler bilder, men poolregler är poolregler, och ja, det är ett sätt för fotosidan att styra inflödet på bilder.

Angående att ha en begränsad storlek så är det inte ofta, iaf vad jag tycker som en bild är begränsad av storleken när kritik ska ges. Visst att man inte kan se på pixeln var skärpan ligger, men det är å andra sidan inte det viktigaste.

Hade fotosidan varit ett fotoalbum hade jag nog viljat ha en större storlek, men nu är det ju inte riktigt det och det finns andra tjänster för sånt.

Jag förstår inte hur flödet ändras på grund av detta?
De bilder som lagts upp tar ju knappast större plats för att de ligger i flera pooler samtidigt.
Har man laddat upp sina 10 bilder så kan man dessutom byta ut dem när som helst, hur som helst, så vad är idén med att man måste vänta 4 dagar mellan varje tills man fyllt kvoten??

Angående bildkvalitéten så tycker jag nog att man ska få välja fritt själv i vilken storlek man vill visa bilderna om man är betalande medlem. Då är det bättre att begränsa det totala diskutrymmet man får använda, så kan man JPG-komprimera bäst man vill, och helst också slippa den fåniga "förhandsbilden" som nästan alltid blir sönderkomprimerad och ful:-(

ANNONS
Götaplatsens Foto