Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Diaprojektor ZETT
- Trådstartare dhl
- Start datum
Kakelgasten
Aktiv medlem
Detta hittade jag när jag sökte på google...
http://www.google.se/search?client=...l=sv&q=ikolux+AF+IR&meta=&btnG=Google-sökning
http://www.google.se/search?client=...l=sv&q=ikolux+AF+IR&meta=&btnG=Google-sökning
Kakelgasten
Aktiv medlem
Ok...missförstod dig då...eftersom du skrev att du inte hittat något om den...
Olle
Aktiv medlem
Zetts projektorfabrik tillverkade projektorer under namnen Zett, Zeiss Ikon och Voigtländer. Den tillverkade även Hasselblads projektor.
För ett antal år sen köptes fabriken av Leica och den tillverkar numera vissa av Leicas modeller.
Alla de här välkända märkena borde borga för kvalite, inbillar jag mig.
Olle
För ett antal år sen köptes fabriken av Leica och den tillverkar numera vissa av Leicas modeller.
Alla de här välkända märkena borde borga för kvalite, inbillar jag mig.
Olle
dhl
Aktiv medlem
Ja, det låter ju väldigt bra (Zeiss, Voigtländer, hasselblad, Leica) men hittar jag ingen information om produkten får jag nog leta vidare. Vill inte samla på mig mer fotoprylar som sedan blir liggande oanvända, har redan gjort en hel del felköp av kameraväskor, stativ och objektiv.
Graal
Avslutat medlemskap
Vad jag kommer ihåg så är det en Zeiss-modell Zeiss Ikolux AF och det är en enkel budgetmodell med 150W lampa som inte tillhör Zeiss bästa modeller. Vi har en sådan i Fotoklubben och jag tror den har plastkåpa. I jämförelse med t.ex Zeiss Royal som också senare tillverkas under namnet Zett är det som natt och dag. Royal-modellerna har både kåpa och chassi i metall och utstrålar kvalitét i minsta detalj. Men givetvis kan du sätta en bra optik, t.ex Zeiss P-Sonnar T* för 3-4000 kr, på en Ikolux och få lika bra skärpa men dock ljusbortfall mot kanter och hörn pga sämre/billigare kondensorsystem.