Annons

digiKam taggar

Produkter
(logga in för att koppla)

thommym

Aktiv medlem
Jag kör digiKam (2.5) i Ubuntu (11.10) för att hålla reda på min bildsamling. När jag Albums vyn kan jag lägga till en tagg och spara. I min enfald tänkte jag att om jag sedan går till Tags vyn och väljer en tagg så skulle alla bilder taggade med just den taggen dyka upp. Så icke, inte en end bild syns. Vad är det för fundamentalt jag missat?

Står det något intressant i .xsession-errors ?

Om du startar digiKam från en xterm och försöker återskapa problemet, syns det någon ledtråd i texten som skrivs ut i fönstret?

Står det något intressant i .xsession-errors ?

Om du startar digiKam från en xterm och försöker återskapa problemet, syns det någon ledtråd i texten som skrivs ut i fönstret?

Varje klick på en tagg ger meddelandet "QSqlDatabasePrivate::removeDatabase: connection 'digikamDatabase-23693136' is still in use, all queries will cease to work."

Skall tilläggas att jag kopplat en MySQL till digiKam och att filerna (och databasen) finns på en annan maskin.

Jag får också de felmeddelandena, men har iofs allt på samma maskin och för mig fungerar det.
Du hittade inget i .xsession-errors ?

Jag får också de felmeddelandena, men har iofs allt på samma maskin och för mig fungerar det.
Du hittade inget i .xsession-errors ?

Samma felmeddelande som i terminalfönstret bara...

Men som vanligt, Google is your friend. Kollar på det just nu och det verkar inte helt okänt även om jag inte hittat någon direkt lösning än.

Men jag hade alltså rätt i min intuition om hur det är tänkt att fungera?

ANNONS
Götaplatsens Foto