Annons

Digital Photo Professionel

Produkter
(logga in för att koppla)

Nils Haugen

Aktiv medlem
Jag har installerat detta i min pc , men när jag vill öppna det ses et meddelande på skärmen . Där sejar < du måste ha min 1024x768 i upplösning och High color eller högre inställningar >.

Det jag inte fattar är detta , min skärm har upplösningen 2560x1440 och jag har ett GEFORCE 650TI grafik kort . Massor utav RAM och enda funkar det inte .

SNÄLLA KAN NÅN BERÄTTA VARFÖR DET ÄR SÅ HÄR ! ! !


Vänliga hälsningar

Nils Haugen
 
Nej säkert kan jag inte säga vad det är, men Canons support borde fixa det, för det ser ut som en bugg.

Om programmet kollar upplösningen men din upplösning inte finns med i tabellen som det kontrollerar emot, så är det ju rimligt att det skickar upp ett felmeddelande.

Det kanske går att komma runt genom att ställa in en annan upplösning och sedan ställa tillbaka när det har startat, men det är nog Canon som borde fixa felet.
 
Nej säkert kan jag inte säga vad det är, men Canons support borde fixa det, för det ser ut som en bugg.

Om programmet kollar upplösningen men din upplösning inte finns med i tabellen som det kontrollerar emot, så är det ju rimligt att det skickar upp ett felmeddelande.

Det kanske går att komma runt genom att ställa in en annan upplösning och sedan ställa tillbaka när det har startat, men det är nog Canon som borde fixa felet.

Tackar för svar ,
tyvärr funkade inte detta . Jag installerade programmet på min laptop utan problem . Den har lite sämre - alt möjligt - då går det fint .
 
Jag använder DPP med samma upplösning på ett GeForce-kort utan problem. Använder du en gammal version av DPP kanske?
 
1. Right-click on empty desktop area, select "Screen resolution" and see if you have 1920x1080 there.
2. On the same windows click on "Advanced settings" and then choose "Monitor" tab -check if you have "True Color (32bit)" there.


Börja med att kika så att det stämmer.

Äsch, skippa det och hoppa till detta direkt:

To get it to work right click your desktop icon for dpp then choose properties, then click on the compatibilty tab and put a check in the box that says disable display scaling on high dpi settings .
 
Tackar för svar ,
tyvärr funkade inte detta . Jag installerade programmet på min laptop utan problem . Den har lite sämre - alt möjligt - då går det fint .

Jag hittade en duktig kille ved canon support där berättade detta < färginställningen MÅSTE stå på 16 Bitar >.

Han har rätt då fungerar det !

Tackar för all support , jag fann utav det .

HA EN TREVLIG DAG .
 
ANNONS