Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Display på 5D 1:an

Produkter
(logga in för att koppla)

Digitalbrus

Aktiv medlem
Hej på er.

Min 5D som är i absolut nyskick fick ett displayskydd som jag
köpte hos Cyberphoto för att skydda den då jag är pedant.
Men tyvärr gör detta att bilden blir lite suddig, även om inte
displayen är 100 utan heller, men lite störande är det.
Och ja, jag monterade det rätt, arbetat mycket med solfilm ;-)

Funderar nu i alla fall på att slita bort det igen.

Frågan är då.
Om displayen skulle få någon liten repa i framtiden, kan man bara byta "glaset" då?

Och om ja, någon som har koll på priset, samt är det lätt att byta själv, någon som gjort det?

MVH Julle.

Hej på er.

Min 5D som är i absolut nyskick fick ett displayskydd som jag
köpte hos Cyberphoto för att skydda den då jag är pedant.
Men tyvärr gör detta att bilden blir lite suddig, även om inte
displayen är 100 utan heller, men lite störande är det.
Och ja, jag monterade det rätt, arbetat mycket med solfilm ;-)

Funderar nu i alla fall på att slita bort det igen.

Frågan är då.
Om displayen skulle få någon liten repa i framtiden, kan man bara byta "glaset" då?

Och om ja, någon som har koll på priset, samt är det lätt att byta själv, någon som gjort det?

MVH Julle.

Jag hade min 5D i ca 2,5 år och var inte direkt försiktig med den, dock inte vårdslös, men jag fick inte en enda repa på displayen på hela tiden.

Det går att byta glaset, antingen om man gör det själv eller på verkstad.

Att byta display kostar minimikostnad plus delar eftersom det går så snabbt att byta. Själva delarna kostar mycket lite.

Jag har haft 5D sedan den kom och använt den extremt mycket. Inga stora repor i skärmen, men damm där inte tejpen hållt tätt.

Jag gjorde likadant när jag köpte min 40D, satte på displayskydd...
Insåg efter en tid att det gjorde bilden ganska suddig så jag slet bort det.
Nu har jag en 5D och kör utan, är inte det minsta orolig för att displayen ska repas. Är inte försiktig men heller inte dum och hittils har det gått bra.

Där sitter redan ett display skydd på kameran. Och det är billigt att byta om ni skulle behöva göra det. Så när ni köper ett till och sätter på det så skyddar ni display skyddet med ett annat display skydd :)

ANNONS
Götaplatsens Foto