Annons

Dogmefoto 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Då var det dags för den mest finurliga fototävlingen i Sverige.

Förra året var första gången vi körde den och den var mycket uppskattad av både modeller och fotografer.

DOGMEFOTO 2005

Tävlingsperiod: 1;e Mars tom 2:e Maj 2005.
Avgift: 200 kr (inkl allt)
Film: Kodak 400 CN (Iso 400) Småbild
Förstapris: Pokal till både modellen och fotografen.
Tema: Fine Art Nude


Regler:

1.Du måste använda en analog kamera.
2.Du får bara använda den av tävlingsledningen utsända filmen.(Den är specialmärkt)
3.Du får inte använda blixt, men alla andra ljuskällor ex elljus,soljus,stearinljus mm är tillåtna.
4. Du måste köra filmen som ISO 400.(Ej pressa)
5. Motivet måste innehålla en modell (man eller kvinna).(Modellen behöver INTE vara helnaken)
6. Första bilden på rullen skall föreställa en lapp/skylt med fotografenbs namn och adress.

Filmen skall vara inlämnad senast 2:e Maj 2005 (poststämpel) via post eller bud till tävlingsledningen.

Omkring den 16:e Maj (cirka) erhåller ni er film framkallad och inscannad på CD-skiva.
Fotografen har då fram till 29:e Maj att besluta om vilken bild han vill tävla med.Man får bara välja EN bild.

Fredag den 3:e Juni 2005 läggs de tävlande bidragen upp på KEMA´s hemsida (numera modellguiden.com ) och röstning pågår fram till 30:e Juni 2005.

Alla som deltager i tävlingen (fotograferna) får lägga en röst på den bilden de tycker skall vinna.

Vinnaren presenteras och koras Måndag den 4:e Juli 2005. Tävlingsbidragen och vinnarbilden ligger krav fram till 1:e Augusti.Därefter åker de ner från sidan.

Tävlingsavgiften täcker alla kostnader inkl pokal och porto,framkallning och inscanning.
Överskott går till barncancerfonden .

Förra året hade vi en tjej som deltog, och detta året hoppas vi på att flera tjejer anmäler sig.

Anmälan sker till min personliga E-mailadress:

[email protected]

Med Vänlig Hälsning och hopp om minst 20 deltagare detta året.

Fotograf Niklas Wibom
http://www.niklaswibom.com


OBS: Detta är ingen tävling anordnad av ett företag. Denna anordnas av mig som privatperson, i syfte att andra fotografer skall ha kul, och att vi skall återupptäcka hur kul det är med analogfoto (nej jag hatar inte digitalfoto) och svart-vitt. Inte för att göra reklam för mig som person eller för min modellsida modellguiden.com

Bilden nedan, mitt bidrag till en liknande tävling.Repad med sandpapper och kolerad i svavelbad.
 

Bilagor

  • martina_mini.jpg
    martina_mini.jpg
    26.4 KB · Visningar: 157
ANNONS