Annons

DPP krånglar med WinXP

Produkter
(logga in för att koppla)

Eeros

Aktiv medlem
(Hittar ej annan tråd i ämnet så jag startar en ny. Hänvisa gärna till gammal tråd om det redan finns en.)

Tänkte testa Digital Photo Professional som följde med Canon EOS 50D. Installerade programmet från den medföljande CD-skivan men jag får hela tiden meddelandet att "DPPViewer.exe har stött på ett problem och måste avslutas.". Nåja, tänkte jag, bara att ladda ner den nyaste versionen. Sagt och gjort, hämtade hem DPP version 3.7.2.0

Precis som den äldre versionen så startar programmet bra, men så fort jag öppnar en mapp där det finns raw-filer så får jag meddelandet igen. Har även uppdaterat Canon Raw codec till version 1.5, men det hjälper föga.

Någon som känner till problemet och har en lösning på det?

Rawfiler från 20D går bra, men inte från 50D

Testade en gång till och märkte att om jag öppnar äldre mappar med rawfiler så är det inga problem, men så fort jag öppnar en mapp med rawfiler från 50D så får jag felmeddelandet och programmet stängs ned. Mysko!

Jag hade samma problem men bara med bilder som jag laddat från min 40d till datorn via Element. Laddar nu ner bilderna med kortläsare eller Utility vilket fungerar utmärkt.

Jag hade samma problem men bara med bilder som jag laddat från min 40d till datorn via Element. Laddar nu ner bilderna med kortläsare eller Utility vilket fungerar utmärkt.

Jag har laddat över bilderna med Adobes Bridge CS3 (från kortläsaren). Jag ska testa om det blir skillnad ifall jag kopierar över de i Utforskaren istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto