dynoalle666
Aktiv medlem
jag ska köpa en begagnad labor 1200 med färghuvud? vad ska jag tänka på? hur funkar den till svart vit foto? kan man köpa reservdelar till den?mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
froderberg skrev:
Durst 1200 är en professionell jättemaskin som klarar upp till 9x12. Vi har en sån i klubben (Enskede FK) och det är en riktig supermaskin. Det är verkligen en av de bästa (och största) maskiner som finns.
Jag köper gärna en Leitz avmaskningsram av dig om den är till salu och om priset inte blir för högt. Har en Focomat 1C med någon mekanism i plattan för en originalram tror jag.froderberg skrev:
Har precis hämtat ett stort De Vere färghuvud och ett halvt dussin Leitz avmaskningsramar från ett proffslabb i Stockholm. Analogt är helt olönsamt och de skänker bort prylarna... Och många blir arbetslösa. Från 30 till 3 anställda på kort tid...
Undrar om De Vere-huvudet kan passa på pappas Focomat IIc (som också är en trevlig maskin).
Graal skrev:
Jag köper gärna en Leitz avmaskningsram av dig om den är till salu och om priset inte blir för högt. Har en Focomat 1C med någon mekanism i plattan för en originalram tror jag.