Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DV kamera (uppspelning funkar ej)

Produkter
(logga in för att koppla)

madsen1

Aktiv medlem
Halloj!

Fixade ett fäste till dv kameran idag så jag kan fästa den på mc´n , eftersom jag tänkte filma mig själv körandes i morrn så jag ser lite mer hur jag kör MC

Kameran: JVC dv något (lite äldre modell)

Problemet: Sätter i ett band, börjar spela in. Ställer om till uppspelning, och det händer inget. Kameran morrar och "spelar upp" men skärmen är blå, snabbspolar jag däremot så syns det jag har spelat in. fladdrandes i skärmen.......

Precis när jag startar uppspelningen kommer det en bild upp som är pixlig så förbannat, och sedan blir skärmen blå...

Någon som har en idé om vad det kan vara, Jag hittade ett rengörningsband och körde men ingen förbättring ... Vad kan det vara? Någon som har haft samma prob?

är det banden som är avmagnitiserade? eller vad kan det vara?

madsen1 skrev:
rar och "spelar upp" men skärmen är blå, snabbspolar jag däremot så syns det jag har spelat in. fladdrandes i skärmen.

Jag är ingen vidiot, länge sedan jag gjorde något rörligt, men men.. det låter lite som ett synkproblem om du ser bilden vid snabbspolning men inte vid normaluppspelning..

vet däremot inget om vad du bör göra..

Kanske du kunde prova att föra över filmen till en annan maskin/dator och kolla se hur det funkar där...

/b

Testat med annat band? Låter precis som dom problemen jag får när jag spelar band som är inspelade med DVCAM. Även om jag filmar över med min dv kamera på ett band som tidigare använts med DVCAM så går det ej. Jag fick kasta 5 band pga av detta då jag inte kunde använda dom på min vanliga DV kamera.

får nog lämna in den, det låter konstigt om den också "En motor som går upp och ner i varv" ...

fasen också.. jag som hade tänkt videofilma i morrn när ja kör .. grrrrrr

ANNONS
Götaplatsens Foto