Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DVD Omslag, ta betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lööfe

Aktiv medlem
Hej!

Har varit och fotat 2 rallyn i helgen, mest för egen användning och övning! Men bilderna blev bra och jag har blivit erbjuden att sälja bilderna till ett mindre filmbolag!

http://www.nbmotorfilm.se

Bilderna det rör sig om är en stor bild på framsidan och 6 små på baksidan alltså 7 bilder!

Dom gör själva omslaget så det jag har gjort är lite efterarbete i datorn.

Har ingen F-skattesedel utan har tänkt använda frilansfinans tjänster!

Är det rimligt att ta 100kr/bild netto!?
totalt 700:- eller är det för lite?

Ja, det är alldeles på tok för lite! Sen vad det rimliga bör hamna på beror lite på upplaga och så, men 700:-? Det är nog mindre än vad du bör ta för en enda baksidebild oavsett hur liten och låg upplaga..

På blf.se kan du köpa riktprislista.

Ok... 700kr/bild låter mkt.. är nog inte större upplaga men jag ska kolla upp det!

Har tyvärr inte tid att vänta på prislistan då dom vill ha ett svar idag:(

En klumpsumma på 3000 spänn kanske, för ett första jobb i alla fall.

Vill de anlita dig fler gånger bör du kolla upp rättmätiga priser på bildförsäljning.

Det måste ju kosta lite för dom, annars skjuter du dig själv i foten om det blir fler gånger du jobbar åt dem.

/Daniel

ANNONS
Götaplatsens Foto