Annons

ef 28-70/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

kuggkrans

Ny medlem
Hej

har en gamal 28-70 som börjar bli till åren. jag upplever att bilderna med den inte blir kanon, det är precis som det skulle vara smutsigt, jämför en bilruta det bildas en film på. jämför jad den mot den 70-200 jag har så blir bildenagrådassiga. skärpan sitter perfekt och färgerna blir kalas med telet medans skärpan är hyffsad och färgerna blir det ingen stuns i på 28-70:n.

var i kontakt med intervision, de sa att det berodde på att objektivet ej var anpassat till digitalkamera.

min undran är det så?

mvh kjell

Jag har använt min 28-70 bara med digitalkamera och har inte ens tänkt den skulle inte passa.. Min problem däremot är i annan, det finns inga reservdelar för lensen. Om du bestämmer sälja din billigt kunde jag vara intresserad, man kunde säkert bygga en fin lens från väran...

Anpassning till digitalkamera består ofta i antireflexbehandling av bakersta linspaketet. En bildsensor reflekterar mer ljus än vad film gör, så man får större problem med reflexer inne i spegelhuset i en digitalkamera.

Så något fog finns det för påståendet, men om det är bara det som orsakar dina problem, eller om det är något annat, är förstås omöjligt att säga.

Låter konstig med reservdelarna. Jag ringde intervision i morse och frågade om de kunde titta igenom min 17-35 och min 28-70. Det kunde dom visst det, men de kunde inte åtgärda 17-35 om de hittar något fel, pga att det inte finns reservdelar. 28-70 kunde de dock reparera!

ANNONS
Götaplatsens Foto