Annons

egen foretag

Produkter
(logga in för att koppla)

Alireza vaezi

Ny medlem
Hej på er alla!

Jag ska börja game designer i Stockholm somt jag fundera att starta mig egen företag , jag jobbade innan som fotograf i växjö kommun och iblad jobbad som privat . ni som är i stockholm tror ni det ska fungera för mig jag måste köpa kamera o andra urusning men tänkte frånbörjan bara köpa kamera . jag få CSN men tror ni att arbetsförmedlingen ska hjälpa mig att starta egen med pengar föratt jag få CSN .

Jag behöver ett jobb då jag tänkte att jag har erfarenhet med fotofrafi då kan öppna min foretag .

det är några av mina bilder
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Svårt att förstå. Vad är det för företag du ska öppna som speldesigner eller fotograf. En enskild firma kostar inget att öppna.
 

Ventures

Aktiv medlem
Snygga bilder.
Jag tror du får kolla upp regelverket. AF kanske inte kan hjälpa om man studerar/Får CSN. Det finns möjlighet till starta-eget-hjälp, men förmodligen krävs att vissa villkor uppfylls.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tror det har blivit svårare med startaegetbidrag o liknande i överetablerade brancher...
Oavsett hur det förhåller sig med den saken kan man knappast ha studiemedel och samtidigt utöver det kvittera ut någon form av starta eget-bidrag.

Sedan bör man vara uppmärksam på att man i normalfallet inte får tjäna för mycket pengar innan detta börjar sätta ned studiemedlet, även om den regeln är slopad under 2020 med hänvisning till pandemin.

När det gäller hur man beter sig finns det ju en del information på verksamt.se, som är en samlingssida från flera myndigheter, och SKV anordnar informationsträffar kring olika frågor av relevans för att starta eget. I nuläget, återigen på grund av pandemin, så är dock dessa fysiska träffar inställda och det anordnars bara webbseminarier.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Tolkar TS inlägg som man vill komma så billigt undan då finns det ingen anledning att regga namnet.
 
ANNONS