Annons

Elements 10 och Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

ziggys

Aktiv medlem
Hejsan
I samband med att jag uppdaterade Lihtroom från 3 till 4 bytte jag min provversion av Photoshop SC5 mot Elements 10 (editor-versionen från App Store). Nu kommer jag inte åt Elements från någon av LR-versionerna.
När jag går in på "foto/redigera i" dyker bara en "släckt" version Photoshop upp. Jag har kollat på Adobes support och enligt anvisningar där tagit bort ett gäng plist-filer. Tydligen ska Elementsplisten dyka upp igen när man startar programmet men det kan jag inte se att den har gjort. Och fortfarande samma "släckta" photoshoplänk "under foto/redigera i".

Finns det någon, mer tekniskt bevandrad person som kan ge mig en hint om vad jag gör för fel? Sitter på en imac med Lion

/Knut

Jag har PSE 10 och LR 4, dock under Windows 7. Går jag till Foto > Redigera i så kan jag välja PSE.

Har för mig att det fanns några mac-konstigheter med PSE 10, kolla på deras forum

Hur? Det kanske kan vara intressant för någon annan att veta ifall de får liknande problem.

Hur? Det kanske kan vara intressant för någon annan att veta ifall de får liknande problem.

Det har du ju en klar poäng i. I det här fallet var det egentligen rätt enkelt; jag var tvungen att gå in i inställningar/extern redigering och via "välj" addera Elements. Voila!

ANNONS
Götaplatsens Foto