Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En fråga om Canon 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

bengta

Ny medlem
Min 20D är 3 mån, har två problem ibland kan man inte trycka av kameran, den låser sig måste slå av den, sedan starta igen då kan det fungera, mer alvarligt tycker jag det är att har jag en jämn slät bakgrund t.ex. ett vitt papper så syns lodräta linjer över hela bildytan inte tydligt men de finns där, skärper man bilden med oskarp mask så blir de påtagliga. Någon som råkat ut för samma problem

Det har varit problem med linjer på EOS 20D, framförallt vid höga ISO-tal och vid långa slutartider. Det skall vara åtgärdat med sista programvaran om jag minns rätt (1.1.0). Testa att uppdatera och se om det blir någon förbättring.

Staffan

Det stämmer vad du säger

Men de linjer du menar är vågräta över bilden och betydligt tunnare, har uppgraderat till senaste drivrutin

Ok, då vet jag inte vad det kan vara för något. Ring Canons support och hör med dem. Det är många på fotosidan som vet mycket, men jag tror att canons support vet bäst... :)

Staffan

ANNONS
Götaplatsens Foto