Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En lycklig historia!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Har precis haft min bil på lagning så jag har inte kommit ut o fotat så mycket som jag har haft lust med....så idag tänkte jag bege mig ut på en del ställen.

Började vid en bäck som jag varit vid förut dock ej i vinter tid.Det var lite små halt o förädiskt men jag gav inte upp utan hittade ett bra ställe på en ganska stor sten i bäcken.Jag hade vid tillfället monterat min d300 och mitt 17-55 2,8 på mitt stativ.

Jag satte ner stativet o kameran på stenen....jag tror jag skulle rätta till väskan eller nått...så hörde jag plums...fiskade upp kameran illa kvickt och begav mig till bilen.....på vägen hem tänkte jag på dyra nya inköp!!

När jag var hemma plockade jag av batteri grepp,plockade ut batterier..o.s.v
Det hade kommit in vatten under den lilla displayen samt i batteriluckan på kameran...och mellan batterigreppet och kameran..hela obejktivet hade badat också!!

Men inget vatten hade kommit in mellan kamerahuset och obejktivet in i själva huset alltså.Så den tätningen funkar verligen!!

Torkade av alla grejer satte en liten hårtork på lagom avstånd och lät grejera ligga o torka i en 4-5 timmar.....vände o vred med jämna mellan rum tills allt verkade torrt....i med ett ny laddat batteri och ett minneskort samt på med objektivet.....och allt funkade direkt!!

Har kollat så att autofokus ligger som det skall...att allt funkar med knappar o displayer....peppar peppar ta i trä!! allt verkar funka bra!!
Så jag kom undan med ett litet skrap på kamerahuset.

Kan bara säga att det verkar som om d300 o 17-55 2,8 är till för att användas i fält....och inte ligga hemma i skåpet!!

ANNONS
Götaplatsens Foto